יוון: מנהיג מפלגה בממשלה לא מוכן להתחייב לצעדי הצנע

מנהיג מפלגת השמרנים במדינה מסרב לחתום על מסמך שיבטיח את תמיכתו בצעדי הצנע ■ "הם יכולים לסמוך על המילה שלי", אמר ■ הבנקים חוששים ממשחק פוליטי בעניין צעדי הצנע

הבעיות ביוון ממשיכות: הלווים של ממשלת יוון נכשלו במאמצים שלהם לשכנע את מנהיג מפלגת השמרנים בממשלה לוותר על הסירוב שלו לחתום על מסמך שיבטיח את תמיכת מפלגתו בצעדי הצנע שיוון מחוייבת אליהם.

אנטוניוס סאמארס, מנהיג מפלגת "הדמוקרטיה החדשה" השמרנית ואחת משלושת המפלגות החברות בממשלת האחדות שהוקמה בשבוע שעבר, מסרב לחתום על המסמך שהלווים של יוון מבקשים ממנו לחתום עליו, בטענה שניתן לסמוך על הבטחותיו.

אבל הבנקים הגדולים, שמאוד חוששים מיכולתה של יוון לעמוד ביעדים שהוצבו בפניה לטיפול בחוב שלה כבר שנתיים, מתעקשים על קבלת התחייבות בכתב לצעדי הצנע, מחשש שהפוליטקאים ינסו להתחמק מהבטחותיהם לגבי התמיכה בצעדים הללו ככל שמתקרבים לבחירות כלליות שקרוב לוודאי יערכו בפברואר 2012.

נציגי ה"טרויקה" שמורכבת מנציבות האיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, שעוקבים אחרי הנסיונות של יוון לעמוד בהתחייבותיה, ניסו גם הם לשכנע את סאמאראס לחתום על ההצהרה, אבל ללא הועיל.

"בעניין השיחות שקיימנו עם נציגי ה"טרויקה" לגבי החתימה על ההצהרה, חזרתי והדגשתי בפניהם את עמדתי בנושא, שאני לא מוכן לחתום על שום מסמך והם יכולים לסמוך על המילה שלי", אמר סאמארס לעיתונאים בתום הישיבה.