מיקרוסופט רוכשת את VideoSurf בעשרות מיליוני דולרים

את החברה הקימו ארבעה ישראלים והיא גייסה עד כה 28 מיליון דולר, בין היתר, מאל גור ומסמנכ"לית התפעול של פייסבוק

מיקרוסופט מנסה לשפר עמדות בתחום חיפוש הווידיאו. ענקית התוכנה רכשה את חברת VideoSurf, שהוקמה על-ידי ארבעה ישראלים, בעשרות מיליוני דולרים. החברה מפתחת טכנולוגיה לחיפוש ולגילוי קטעי וידיאו באינטרנט.

ליאור דלגו, מנכ"ל; פרופ' אחי ברנדט, מדען ראשי; ד"ר איתן שרון, סמנכ"ל טכנולוגיות; ושי דלג'ו, סמנכ"ל כספים, הקימו את החברה ב-2006.

עד כה היא גייסה 28 מיליון דולר, ובין המשקיעים נמצאים סגן נשיא ארה"ב לשעבר, אל גור; סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג; קרן ההשקעות של ורייזון; קרן פיטנגו; חנן גילוץ, ממייסדי אורבוטק; ודיוויד גולדברג, מנכ"ל SurveyMonkey.

הטכנולוגיה של VideoSurf סורקת אתרי וידיאו שקיימים ברשת, למשל Hulu, מטהקפה ו-Dailymotion, ומאפשרת למשתמשים למצוא בקלות קטע וידיאו ספציפי שנמצא ברשת. בנוסף, ניתן לבצע ניתוח מעמיק של התוכן שמופיע בתוך הסרטונים (כגון פרצופים או התרחשויות), ולתייג אותם. נכון לחודש אפריל השנה, יותר מ-20 מיליון איש משתמשים בטכנולוגיה מדי חודש.

אך זה לא הצד הישראלי היחיד בעסקה, חברת AnyClip הישראלית מספקת את הטכנולוגיה שלה בחיפוש קטעים וסצנות ספציפיות מתוך סרטים הוליוודיים במוצר הבסיסי של VideoSurf.

לחברה יש גם אפליקציה סלולרית שמנתחת את התמונה שעל המסך, מזהה אותה ומציגה נתונים לגבי סצנות, פרטים על השחקנים ועוד. האפליקציה מזכירה את המוצר של חברת TvTak הישראלית וכן את זה של חברת IntoNow, שיאהו רכשה בחודש אפריל השנה ב-20 מיליון דולר.