כ-2,800 כלי רכב הגיעו לארץ ביבוא אישי ב-2011

כמו בכל שנה, מותגי היוקרה גילו נוכחות מאסיבית ביבוא ■ הלהיטים הגדולים: ב.מ.וו X5 ו-X6, מרצדס S קלאס וטויוטה קאמרי

בשנת 2011 יובאו לישראל כ-2800 מכוניות ואופנועים בייבוא אישי מתוכם כ-85% כלים משלושת השנתונים האחרונים והשאר כלים קלאסיים או ותיקים. זוהי ירידה קלה לעומת נתוני 2010, שמיוחסת בעיקר לצעדי החמרת אכיפת הייבוא, שננקטו בתחילת השנה, ולהתייקרות היחסית של כלי רכב אמריקניים לעומת שנים עברו.

כמו בכל שנה, גם השנה התמקד הייבוא האישי במותגי יוקרה וברכבי מנהלים, פרימיום וכביש שטח. המותג הפופולארי ביותר בייבוא האישי בשנה שעברה היה טויוטה, שממנה יובאו לארץ כ-608 כלי רכב. מתוכם כ-155 היו מדגם ה"קאמרי" שמיוצר בארצות הברית. מרצדס רשמה עוד שנה של ביקוש ער עם כ-540 כלי רכב, רובם מדגמי הכביש-שטח ML ו-GL שמיוצרים בארצות הברית ומדגם ה-S קלאס. קרייזלר הובילה את הביקוש למותגים אמריקניים עם 340 כלי רכב בייבוא אישי - חלקם הגדול מדגמי ג'יפ גראנד-צ'ירוקי ו"רנגלר"

ב.מ.וו גם היא הייתה להיט בייבוא האישי עם 324 כלי רכב ומחזיקה בלהיט הרשמי של שוק הייבוא האישי: לא פחות מ-240 יחידות של ג'יפ היוקרה X5, שמיוצר בארצות הברית, הגיעו לארץ בייבוא אישי ב-2011, ועוד כ-100 יחידות של הדגם האח ב.מ.וו X6. מחירם הרשמי של שני הדגמים הללו בישראל מתחיל בכ-600 אלף שקל. גם פורשה הוסיפה עוד כ-33% למצבת המכירות שלה בארץ בשנה שעברה עם כ-33 יחידות.

בימים הקרובים אמורה "ועדת זליכה" לפרסם את המלצותיה בנושא הגברת התחרות בשוק הרכב ובענף מעריכים שהמלצות רבות יעסקו במתן הקלות ליבואנים אישיים של כלי רכב בנושא לוגיסטיקה ותחזוקה, הורדת מגבלות התקינה, הרחבת מקורות הייבוא האישי לישראל והטבות נוספות. בענף מעריכים כי אם המסקנות הללו יאומצו לאלתר על ידי משרד התחבורה, נראה השנה עלייה דרסטית בהיקף הייבוא האישי.