הפתרון של איציק שמולי ליוקר המחיה: עבר לגור בלוד

שמולי, היום בכנס מכללת ספיר: "תחשבו מה 300-400 סטודנטים יכולים לעשות לעיר כמו לוד; ואני מבטיח שהיא תהפך לסמל"

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים וממובילי המחאה החברתית, עזב את דירתו בגבעתיים ועבר להתגורר בלוד. כך דווח היום (ה') בגלי צה"ל.

"הדבר החשוב ביותר שלמדנו במחאה זה שיש לנו הרבה ציפיות מהממשלה ומהכנסת לפתור את הבעיות, אבל זה צריך לבוא גם מתוכנו - אנחנו לא נאבקים רק על מחיר הקוטג' או מחיר הדירה, אלא על איך תראה החברה הישראלית בעוד כמה שנים, והצעירים צריכים להיות חלק מהשינוי הזה", אמר שמולי לגל"צ.

לפי הדיווח, שמולי עבר ללוד כבר בשבוע שעבר וקרא לצעירים רבים לבוא בעקבותיו: "המטרה שלנו היא להפוך את לוד למקום אטרקטיבי תוך 3-4 שנים ולא רק למקום שבאים אליו מתוך אידיאולוגיה. אנחנו רוצים להפוך את לוד לסיפור הצלחה - זו הציונות החדשה של ימינו, כבר אין ביצות לייבש".

שמולי טוען כי בלוד השכנים חברותיים יותר מאשר בגבעתיים. לדבריו, "בגבעתיים לא ידעתי מי גר מולי עד שהייתה הפסקת חשמל ושנינו יצאנו באותו רגע למסדרון. כאן ברגע שהגעתי ערכו לי קבלת פנים עם עוגה - האנשים פה מדהימים". לעומת זאת, בקריו סובלים ממחסור קל. "אין לי בית קפה מתחת לבית וצריך לנסוע לחנות 'יילו' בפאתי העיר - אבל זה מחיר פעוט, ואנחנו מתכוונים לפעול לפתיחת חנויות נוספות, כמו בתי קפה וחנויות ספרים".

שמולי נשא היום גם דברים בכנס מכללת ספיר בנושא "הפוליטיקה של המחאה", והתייחס גם כן למעבר שלו לעיר לוד: "אנחנו צריכים ליישם את עקרונות הצדק החברתי לאורך כל השנה. אני עברתי ללוד לפני שבוע. היא סמל להפקרות ולבעייתיות אבל תחשבו מה 300-400 סטודנטים יכולים לעשות לעיר כמו לוד; ואני מבטיח שהיא תהפך לסמל. אני מאמין שהשינוי החברתי יקרה מעצמו אם כל אחד ואחד יעשה משהו טוב".