ארדואן במתקפה על הסופר פול אוסטר: "אתה אדם בור"

ראש ממשלת טורקיה התפרץ על הסופר האמריקני פול אוסטר לאחר שזה הבהיר כי לא יבקר בטורקיה, כיוון שהיא מחזיקה בכלא כ-100 עיתונאים ■ אוסטר בתגובה לארדואן: "העובדות הן שיש חופש ביטוי קיים בישראל, ואין שם עיתונאים בכלא"

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הצליח להסתכסך גם עם הסופר האמריקני פול אוסטר.

לרגל השקת תרגום ספר חדש של אוסטר בטורקיה, התראיין הסופר לעיתון הטורקי "הורייט" ואמר כי אין בכוונתו לבקר בטורקיה עקב הפרת זכויות האדם המתמשכת במדינה ובגלל שממשלתו של ארדואן אחראית לכליאתם של כ-100 עיתונאים.

התגובה הפומבית מארדואן לא איחרה לבוא: "אם תבוא לטורקיה, למי אכפת? ואם לא תבוא, למי אכפת? האם טורקיה תאבד מיוקרתה בגלל זה? איזה אדם בור אתה!", הטיח ראש ממשלת טורקיה, ומיד המשיך לבקר את אוסטר על ביקוריו בישראל: "אפשר לחשוב לרגע שישראל, בה ביקרת, היא מדינה דמוקרטית, שבה חופש הביטוי וזכויות הפרט הם אינסופיים. איזה אדם בור אתה. האם לא מדובר באלה שהמטירו פצצות על רצועת עזה, כולל שימוש בנשק כימי? איך יכול להיות שאת זה אתה לא רואה?"

אוסטר ענה לארדואן, בהודעה לעיתונות ששחרר מטעמו אתמול (ד'): "ראש ממשלת טורקיה רשאי לחשוב על מדינת ישראל מה שירצה, אבל העובדות הן שחופש הביטוי קיים שם, ואין בישראל עיתונאים בכלא. זאת לעומת כמעט 100 עיתונאים הכלואים בטורקיה, שלא לדבר על הפגיעה במו"לים עצמאיים במדינה זו.

-בכל המדינות בעולם יש פגמים, כולל בארצות הברית שלי ובטורקיה שלך, אבל אני מאמין בלב שלם שכדי לשפר את הפגמים בכל מקום נחוצים חופש ביטוי ויכולת לפרסם ללא צנזורה או איום במאסר. זו זכות קדושה של כל אשה וגבר", דברי אוסטר.