נתניהו: "נחזק את היישוב היהודי ביהודה ושומרון ובחברון"

(עדכון) - ראש הממשלה: "אנחנו מחזקים את היישוב היהודי, תוך שמירה על החוק -ונמשיך לעשות זאת ■ מוקדם יותר היום עשרות שוטרי יס"מ פינו בכוח את "בית המריבה" בחברון

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ד') כי "העיקרון שמנחה אותי הוא לחזק את היישוב היהודי ביהודה ושומרון. היום נתתי הנחיה להסדיר את שלושת היישובים: ברוכים, סנסנה ורחלים, וביקשתי מהיועץ המשפטי לממשלה לדאוג לכך שגבעת האולפנה בבית אל לא תפונה. זה העיקרון שמנחה אותנו - אנחנו מחזקים את היישוב היהודי ביהודה ושומרון ואנחנו מחזקים את היישוב היהודי בחברון, עיר האבות. אבל יש עיקרון אחד שאנחנו שומרים עליו - אנחנו עושים את כל זה תוך שמירה על החוק, ונמשיך לעשות זאת".

נתניהו אמר את הדברים על רקע פינוי בית המכפלה היום בחברון ע"י כוחות גדולים של צבא ומשטרה. חילוקי הדעות בין שרי הממשלה והאיומים בפירוק הקואליציה לא מנעו משר הביטחון אהוד ברק לפנות את "בית המריבה" - הכוחות כיתרו את הבית שנמצא סמוך למערת המכפלה בחברון - ופינו את דייריו תוך דקות.

הכוחות, מתוגברים בשוטרי יס"מ ומג"ב, ניצלו את גורם ההפתעה והשתלטו על הבית. במקביל, בודדו את המתחם סביב הבית כדי למנוע מגורמי ימין להפריע לפינוי.

שר הביטחון ציין אתמול כי צו הפינוי בתוקף, אך מאוחר יותר הוסכם בישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבה נכחו גם השרים בני בגין ומשה (בוגי) יעלון, לדחות את פינוי הבית ב-30 יום.

"הופתענו", הודה פעיל הימין ברוך מרזל לרשת ב'. "חשבנו שלנתניהו יש מילה בממשלה והוא ודאי לא שולט. אנחנו יודעים שברק שולט ושראש הממשלה הוא לא הראש אלא הזנב. הוא מנהל את הקו נגדנו, ונתניהו כדרכו החלשה בגד בחברון. אנחנו נסמן את האויב הגדול שלנו, הליכוד ובנימין נתניהו".

מרזל ציין כי מחוץ לבית נמצאים מאות שוטרים וחיילי מג"ב לבושי שחורים, כשחלקם פרוסים במעגלים. "הגיעו שישה אוטובוסים והם פרוסים למנוע תגובות. אנחנו נגיב בזמן ובמקום ואיך שצריך. אנחנו לא ממהרים להגיב", הוסיף מרזל. "הבעיה היא לא ברק, אלא שאין לנו ראש ממשלה".