ארה"ב: מדד הקבלנים נפל באפריל לרמה הנמוכה מאז ינואר

(עדכון) מדד הקבלנים לחודש אפריל ירד לרמה של 25 נקודות ■ גם מדד האמפייר סטייט איכזב וצנח לרמה של 6.6 נקודות בלבד - הרבה מתחת לצפי האנליסטים שהצביע על קריאה של 18.2 נקודות ■ מנגד, המכירות הקמעונאיות טיפסו ב-0.8%

נתון המכירות הקמעונאיות לחודש מארס רשם עלייה של 0.8% ובכך למעשה עקף את קונצנזוס האנליסטים שהצביע על עלייה של 0.4% בלבד. זאת, לעומת עלייה של 1% בחודש פברואר. זאת, לאחר שמשרד המסחר האמריקני תיקן את הנתון, לאחר שבחודש קודם הוא פירסם כי שיעור העלייה היה 1.1%.

את המכירות הובילו גם החודש מכירות הרכבים מתוצרת אמריקנית שעלו ב-0.9% גם החודש, לאחר שטיפסו בפברואר ב-1.3%, זאת בעיקר בשל אסונות הטבע שפגעו בייצור הרכבים מתוצרת יפן.

באופן מפתיע גם מכירות הדלק עלו במארס בשיעור של 1.1%, בנוסף לעלייה של 3.6% בפברואר, זאת לאחר שהאמריקנים שילמו בממוצע 27 סנט יותר לכל גלון דלק.

גם נתון הליבה, שלא כולל את מכירות הרכבים, הפתיע לטובה ורשם עלייה של 0.8% במארס, זאת לעומת צפי לעלייה של 0.6%.

בפברואר, נתוני הליבה של המכירות הקמעונאיות רשמו עלייה גדולה יותר של 0.9%, כשהצפי היה לעלייה של 0.6%. בנוסף, הנתון לחודש ינואר תוקן כלפי מעלה ל-1.1% מ-0.7%.

אנליסטים אופטימיים במיוחד וטוענים כי בעקבות נתוני הצריכה הפרטית החיוביים, הצמיחה הפרטית לא תאט את הקצב כפי כפי שחשבו בתחילה.

במקביל לפרסום נתון המכירות, פורסם גם מדד האמפייר סטייט, המודד את פעילות הייצור במדינת ניו-יורק, שאיכזב ורשם קריאה נמוכה של 6.6 נקודות בלבד בחודש אפריל, הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו לקריאה של 18.2 נקודות.

המלאים העסקיים ומדד הקבלנים איכזבו

גם המלאים העסקיים לחודש פברואר לא עמדו בתחזיות האנליסטים כאשר טיפסו ב-0.6%, לעומת תחזיות האנליסטים שצפו עלייה של 0.8%.

מדד הקבלנים לחודש אפריל איכזב גם הוא כאשר רשם קריאה של 25 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש ינואר. זאת, לעומת קונצנזוס האנליסטים שהצביע על קריאה של 28 נקודות, אותה קריאה שרשם המדד במארס.

"נתוני שוק הדיור מוכיחים כי ההתאוששות הכלכלית עדיין שברירית והם למעשה תואמים את נתוני האבטלה המאכזבים שפורסמו בשבוע החולף", אומר רוברט קורן, אנליסט בסוכנות פיץ'. "אמון הקבלנים ירד ומשפיע על שוק הדיור כולו".