המחלבות הגדולות: מהם 10 הקניונים הרווחייים בישראל?

בשנת 2011 שוב הוכיחו הקניונים הגדולים שהם תרנגולת המטילה ביצי זהב: 10 הרווחייים ביותר הניבו יחד רווח של 866 מיליון שקל ■ מול ים באילת ממשיך להוביל

בשנת 2011 שוב הוכיחו הקניונים הגדולים שהם תרנגולת המטילה ביצי זהב. אם נשווה את הרווח החודשי המוחלט לחנות בגודל 100 מ"ר בקניון, לרווח המתקבל ממשרד או דירה באזור מבוקש במיוחד במרכז הארץ בגודל דומה, נגלה פערים בשיעור מאות אחוזים. שיעור התשואה השנתית של הקניונים המדורגים נע בין 7% ל-8.3%.

10 הקניונים הרווחיים ביותר הניבו יחד רווח כולל (NOI) בסך 866 מיליון שקל.

קניון מול הים באילת ממשיך גם בשנת 2011 להוביל את דירוג 10 הקניונים הרווחיים ביותר בישראל, ורושם רווח שנתי בגובה 6,230 שקל למ"ר. לשם המחשה נציין כי הרווח החודשי של הקניון מחנות בשטח 100 מ"ר עמד בממוצע על 52 אלף שקל.

למרות היותו הקניון הרווחי ביותר, בדירוג הקניונים השנתי של "גלובס" המתבסס על דירוג הרשתות הקמעונאיות, דורג קניון מול הים במקום הרביעי בלבד.

קבוצת מליסרון מכניסה לעשירייה הפותחת שני קניונים: קניון רמת-אביב במקום השני, והקריון במקום התשיעי. מסע הרכישות של משפחת עופר בשוק הקניונים, שהפך את מליסרון-בריטיש לקבוצת הקניונים הגדולה בישראל, מוכיח את עצמו גם בקניונים של הקבוצה שנותרו מחוץ לדירוג.

קבוצת עזריאלי מכניסה לדירוג 4 קניונים: קניון איילון, קניון עזריאלי תל-אביב, קניון מלחה הירושלמי וקניון גבעתיים, במקומות 3-6 לפי הסדר.

אמות השקעות הכניסה לדירוג שני קניונים: קניון קריית-אונו, שבו היא מחזיקה בחלקים שווים עם נכסים ובניין; וקניון ערים כפר-סבא, שלמרות צניחה ברווחים נותר בין העשרה המרוויחים.

קניון רמת-אביב מדורג במקום השני ורשם בשנה החולפת עלייה בכל הפרמטרים, כתוצאה מעלייה במחירי השכירות. הרווח לחנות בגודל 100 מ"ר עמד על 51.3 אלף שקל לחודש אחד.

קניון איילון הוא הקניון הרווחי ביותר של קבוצת עזריאלי והוא במקום השלישי בדירוג, עם רווח חודשי בסך 33.5 אלף שקל למ"ר. השכירות והרווחיות של הקניון הוותיק גבוהים במיוחד, אולם הקולנוע מוריד את הממוצע,

אחריו, קניון עזריאלי בתל-אביב עם רווח חודשי בסך 32.7 אלף שקל לחנות בגודל 100 מ"ר. במספר מוחלט וללא קשר למ"ר, קניון עזריאלי מניב רווח שנתי בסך 129.1 מיליון שקל, הרווח המוחלט הגבוה ביותר מבין כל הקניונים בישראל.

את החמישייה הראשונה סוגר קניון גבעתיים שנרכש על-ידי קבוצת עזריאלי, והוא מניב רווח חודשי של 24.8 אלף שקל לחנות.

קניון רחובות של מליסרון-בריטיש חתם את שנת 2011 עם 2,090 שקל רווח למ"ר לשנה ובסך-הכול 56.4 מיליון שקל רווח שנתי (NOI), אך נותר מחוץ לעשירייה הפותחת, במקום ה-11.

הדוחות הכספיים חושפים את נתוני הרווחיות של סינמה סיטי בראשון-לציון הנמצא בבעלות גזית ישראל. בשנת 2011 רשם הקניון רווח (NOI) בהיקף 30.8 מיליון שקל. אם ננטרל את שטח הקולנוע, המהווה 44% משטח הקניון, הרי שהעסקים האחרים בו מניבים לקניון רווח שנתי המגיע ל-1,935 שקל למ"ר.

שיטת הדירוג: דירוג רווחי הקניונים נעשה על בסיס רווח כספי למ"ר לשנה, שהוא תוצאה של חלוקת הרווח התפעולי (NOI) של כל קניון, בשטח המסחרי של הנכס. שיעור הרווח התפעולי מההכנסות לא נלקח בחשבון, מכיוון שחלק מהחברות מדווחות על הכנסות מדמי שכירות בלבד וחלק על ההכנסות הכוללות גם הכנסות מדמי ניהול ומהפעלת חניונים. בכל הקניונים נוטרלו נתוני המשרדים הן בשווי הנכס והן בהכנסות וברווח. בקניוני מליסרון ובריטיש, השווי כולל את הרווח מהשכרת שטחי המשרדים.

קניונים
 קניונים

קניונים
 קניונים

קניונים
 קניונים

קניונים
 קניונים