עשרות עיתונאים הפגינו נגד העמדתו לדין של אורי בלאו

ההפגנה איחדה לראשונה עיתונאים מ-3 איגודי העיתונאים בישראל - ארגון העיתונאים החדש, שארגן את ההפגנה, וכן אגודות העיתונאים בירושלים ובת"א

‎‎עשרות עיתונאים הפגינו היום (א') בירושלים מול משרד היועץ המשפטי לממשלה נגד החלטתו להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ" אורי בלאו על חלקו בפרשת הדלפת המסמכים של ענת קם.

העיתונאים שהגיעו להפגנה החזיקו שלטים שעליהם נכתב: "כולנו אורי בלאו", "גם אני מרגל?", "יועמ"ש שדגל שחור מתנוסס מעליו", "עיתונות חוקרת היא לא פשע" ועוד.

‏ביום רביעי האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי אורי בלאו, כתב "הארץ", יעמוד לדין בעבירה של החזקת ידיעות סודיות על-ידי מי שאינו מוסמך לכך, ללא כוונה לפגוע בביטחון המדינה. ההחלטה של ויינשטיין חוללה סערה בקרב חלק ניכר מהעיתונאים בישראל.

‏בעקבות ההחלטה פרסמו הפרשנים הצבאיים הבכירים בישראל - ובהם רוני דניאל‎ ,‎אלון בן-דוד וכרמלה מנשה - גילוי דעת‏‎ ‎נגד ההחלטה. הכתבים הזהירו מפני תקדים "שיהפוך כל עיתונאי לעבריין בפוטנציה‎"‎‏.

‏בלאו הוא העיתונאי הראשון בתולדות המדינה שיעמוד לדין על כך שהחזיק מסמכים לצורך ביצוע עבודתו.

‏יצוין כי ההפגנה היום איחדה לראשונה עיתונאים מ-3 איגודי העיתונאים בישראל - ארגון העיתונאים החדש, שארגן את ההפגנה, אגודת העיתונאים בירושלים וכן אגודת העיתונאים בתל-אביב.

‏בפנייה לעיתונאים להתייצב בהפגנה היום בירושלים, הזכיר ארגון העיתונאים החדש כי הכתבה שפרסם בלאו עברה אישור צנזורה. "זהו לא כתב אישום נגד אורי בלאו, זהו כתב אישום שנועד לפגוע בכל עיתונאי באשר הוא ולהרתיע אותנו מלקבל ולפרסם מידע שמנסים להסתיר מהציבור", נכתב.

‏בהמשך השבוע צפויה להתקיים הפגנה נוספת נגד החלטת היועמ"ש שמאורגנת על-ידי עיתונאים ב"הארץ". ‏‎‎‏