רם עמנואל: "כלכלת ארה"ב לא תיפול מ'צוק פיסקאלי'"

אנליסטים מעריכים: הכלכלה האמריקנית עלולה להתכווץ בכ-4% במחצית הראשונה של 2013, עם ביטולן של הטבות מס ותוכניות רווחה רבות ■ ראש עיריית שיקגו מרגיע: "לדאוג מהנושא זה בזבוז גדול של זמן"

אין מה לדאוג מנפילתה של כלכלת ארה"ב אל "צוק פיסקאלי", כך סבור רם עמנואל, ראש עיריית שיקגו ולשעבר ראש הסגל בבית הלבן.

המונח "צוק פיסקאלי" מתייחס לרצף של העלאות מסים וקיצוצים תקציביים אשר מתעתדים להתרחש לקראת סוף שנת 2012. הדבר אמור להתרחש כאשר יפוג תוקפן של מספר הצעות חוק שהעביר לפני מספר שנים הקונגרס, ובאם המחוקקים האמריקנים לא יצליחו להגיע להסכמה על אישור הארכת תוקפן.

למרות שאנליסטים ומשקיעים רבים סבורים כי בסופו של דבר הפוליטיקאים בארה"ב לא יצליחו להגיע לפשרה בנושאים השונים, דוגמת הארכת הטבות המס לעובדים בארה"ב, עמנואל סבור כי "לדאוג מהנושא הזה זה בזבוז גדול של זמן".

לדברי עמנואל, גם הרפובליקנים וגם הדמוקרטים יצליחו להגיע להסכמות באשר למבנה התקציב והארכת ההטבות לציבור האמריקני, וימנעו את ה"צוק הפיסקאלי" הקרב: "הם יצליחו לסדר את העניין, בגלל שהם חייבים לעשות את זה".

בגולדמן זאקס מעריכים כי בתרחיש הגרוע ביותר, העלאת המסים והקיצוצים התקציביים בארה"ב עלולים להוביל להתכווצות של כ-4% בתמ"ג בארה"ב במחצית הראשונה של שנת 2013.

עוד באשר לבחירות הקרובות לנשיאות בארה"ב, סבור עמנואל כי "אובמה ינצח את הבחירות הקרובות. אחרי הבחירות אנשים יבינו שהוא ניצח, הוא הנשיא".