תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

Teradata: פתרון מוביל ב-Magic Quadrant

גם בעידן ה-Big Data עדיף להתחיל על בסיס מוצק של מחסן נתונים עוצמתי, שהוכיח את עצמו בעשרות אלפי יישומים קריטיים, ולא להמציא את הגלגל מחדש. כך Teradata שומרת על מקומה בחזית הטכנולוגיה

לפעמים מה שנראה במבט שטחי כחדשנות רדיקלית הוא, למעשה, חזרה לשורשים הקלאסיים שמעולם לא הפכו לבלתי רלוונטיים. דוגמה עדכנית לכך אפשר למצוא בתחום האופנתי של Big Data, שנראה כשבירת כל המוסכמות אודות שימוש בנתונים - ובעצם מדובר בגילוי מחדש של הערך של מידע שאי אפשר להכילו בתבניות הנוקשות של מתודה פורמלית דוגמת SQL. "את שפת התשאול SQL המציאו בזמן שהמחשבים היו חלשים, מסדי הנתונים רזים והיכולת להתמודד עם מבני נתונים מגוונים הייתה כמעט בלתי קיימת", אומר טל נועם, מנהל החטיבה למערכות מחסני נתונים בחברת מיטווך, נציגת Teradata בישראל. "הצורך לפרוץ מעבר למגבלות השפה המובנית היה תמיד ברקע הדיסציפלינה של שימוש אנליטי בנתונים. אבל הוא הגיע לחזית רק בעקבות הפיתוחים החלוציים של חברת Teradata, הראשונה ששמה את הדגש על מיצוי הערך של ניתוח נתונים בתהליך קבלת החלטות מבוססות עובדות. והפיתוחים האלה עדיין מהווים תשתית מתודית לכל מה שקורה בתחום הבינה העסקית. בלי להמעיט מערכן של גישות חדשות לאנליזה, דוגמת Big Data, אני יכול להצהיר בביטחון שהמודל של Data Warehouse, "מחסן הנתונים" שפיתחה Teradata, הוא עדיין השלד והשרירים של דיסציפלינת הבינה העסקית".

שילוב של חזון וביצוע

טל נועם אינו היחיד החושב כך. בדו"ח לשנת 2012 של חברת המחקר Gartner מופיעה Teradata ב"שפיץ" של הובלת השוק. הגרף הידוע Magic Quadrant ממפה את השחקנים העיקריים בשוק מסוים, במקרה זה מחסני הנתונים, לפי שני פרמטרים: חזון (חדשנות טכנולוגית, גישה מקורית לנושא שעוד לא פותח דיו, והלימה לצרכים עסקיים) וביצוע (איכות המוצר, יישום אפקטיבי של הטכנולוגיה, הטמעה מעשית בעולם העסקים ויכולת גידול אורגנית). הרביע הימני העליון בגרף מאוכלס בחברות שמסוגלות להוכיח יתרון יחסי בשני הממדים האלה. המנצחת הגדולה היא החברה שקרובה ביותר לפינה הימנית העליונה, המקום השמור לתוצאות מושלמות. כפי שאפשר לראות באיור המופיע כאן, Teradataמובילה בצורה ברורה את המתחרות, המשתרכות אחריה בכיוון מטה ושמאלה, עמדה שהיא תופסת באופן מסורתי כמעט ללא הפסקה.

"גרטנר בהחלט מודעת להשפעה המהותית שיש ל-Big Data כשלב אבולוציוני נוסף בהתפתחות של מחסני הנתונים", אומר טל נועם, מנהל החטיבה למערכות מחסני נתונים בחברת מיטווך, נציגת Teradata בישראל. "זה נושא שמקבל תשובה אופטימלית תוך שימוש בטכנולוגיות פיתוח חדשניות כדוגמת Aster Data - SQL Map Reduce של Teradata. פתרון זה זוכה לשבחים במתן מענה למיצוי תובנות מנתונים בלתי-מובנים (Unstructured), מבלי שיידרש מהמיישם לכתוב קוד בשפות פיתוח ובסינטקס נוקשה. על פי גרטנר, קטגוריית "מנהיגי השוק" אותה מובילה חברת Teradata כוללת את ספקי הפתרונות המדגימים את רמת התמיכה הגבוהה ביותר במחסני נתונים המתאימים בעוצמתם ומורכבותם למגזרי שוק שונים. אלה היצרנים שיש להם מספר לקוחות גדול ומגוון, והם ערוכים לתת מענה לניהול של מיחסון נתונים בעומסי עבודה מעורבים."

פחות סיכונים, יותר תועלות

"המובילים על פי גרטנר הם גם אלה שנהנים מאמון ושביעות רצון גבוהים מצד הלקוחות ומאופיינים ביכולתם להתמודד עם כול גודל ומורכבות של מסד הנתונים." במילים אחרות, אלה שלא נבהלים מ-Big Data משום שהם חיים את האתגר הזה כבר לא מעט שנים. היות וכך, אומרים האנליסטים של גרטנר, רמת הסיכון בהטמעה מוצלחת של מחסן נתונים של המובילים הינה נמוכה גם כאשר הפרויקט פורץ לטריטוריה לא מוכרת. "בסיס הלקוחות של Teradata ממשיך לצמוח והלקוחות מרוצים מהיציבות, מיכולת הגידול הליניארית ומהביצועים המצוינים." ולא רק במגזר ה-Enterprise, שמזמן מקבל את Teradata כפתרון המומלץ (Best Practice). בשנים האחרונות גם לקוחות קטנים/בינוניים מגלים את הערך של מחסני נתונים מתוחכמים באמצעות Appliances תחרותיים. "עבור לקוחות המתחילים פרויקטים חדשים בתחום מחסון הנתונים, מודלי הנתונים המובנים של Teradata ממשיכים לספק ערך גבוה ביותר."

עבור מיטווך, חברת טכנולוגיות המידע הוותיקה בישראל, הדגש המחודש על ערך המידע הוא חזרה למקורות. כאשר אבי המשפחה, יצחק א' מיטווך, עלה ב-1933 מגרמניה ופתח את בית העסק הראשון בתל-אביב למיכון משרדי, עוד לא הומצא המחשב האלקטרוני. אבל הערך של מידע היה אז משמעותי לא פחות מהיום. וכך הפכה החברה החלוצית לספקית הראשונה של פתרונות טכניים תומכי עסקים לארגונים הגדולים בישראל - בבנקאות, בביטוח, בתקשורת, בקמעונאות ובארגונים ממשלתיים-ציבוריים.

תשובות מדויקות לשאלות הנכונות

"הציר המרכזי בעולם הנתונים הוא מידת האמון שאתם נותנים במערכת המידע", אומר טל נועם. "לא די לדעת שעשיתם הכל כדי שהמערכת לא תקרוס ותוכלו לצאת בשלום מכל תקלה או אסון. אתם רוצים לדעת שהנתונים שאספתם מביאים תועלת, שכלי האנליזה מספקים תשובות מדויקות לשאלות הנכונות, שהפתרון עוצב וכוונן מתוך הבנה של הצורך העסקי והוטמע בצורה הולמת לאתגרים העומדים לפניכם. אלה תכונות שלא יוצאות אוטומטית מיישום תוכנה כזה או אחר. כאן הניסיון מדבר, במיוחד ניסיון בהבנת הצרכים האמיתיים של הוורטיקלים אותם אתם משרתים. לדוגמה, לא כל מי שמסוגל לספק צורך של סטארט-אפ צעיר במיפוי השוק העולמי יכול גם להבטיח לבנק מסחרי ערך מוסף משמעותי כתוצאה משימוש חכם במידע האגור במחסן הנתונים שלו".

זאת יכולה להבטיח מיטווך הודות לשני נכסים שלא קל להשיגם:

  • למעלה מ-100 שנות ניסיון באספקת פתרונות חכמים לעסקים גדולים, בין השאר כנציגות הישראלית של NCR. כדאי לזכור ש-NCR הייתה בעולם של מיכון הטיפול בנתונים לפני IBM והקשר שלה עם מיטווך התחיל עוד בברלין.
  • ניסיון ללא תחרות בהטמעה, תמיכה ושידרוג של מחסני הנתונים של Teradata בכל הוורטיקלים החשובים בישראל. להם נוסף לאחרונה סל פתרונות ייעודיים לעסקים קטנים ובינוניים, באמצעות Appliances, "מכשירי נתונים", אותם אפשר להטמיע גם בארגונים שאינם מחזיקים מחלקת IT מפותחת.

Big Data ללא הרפתקה

על אף מעמד הבכורה של Teradata בעולם האנליטי, היא לא קופאת על שמריה ואינה חדלה ממאמץ מתמשך להתחדשות. "הרעיונות של Big Data, למרות שהם בעיקר מחזקים את המתודה של Data Warehouse מבית מדרשה של Teradata, מוסיפים ממדים חדשים לפתרונות קיימים", אומר טל נועם. "לדוגמה, הרכישה והמיזוג של חברת Aster Data, מהמובילים בעולם בתחום Big Data, אל תוך חברת Teradata, מאפשרים היום לחברת מיטווך לספק בישראל קשת רחבה של פתרונות במחירים תחרותיים מאוד. החל מפתרונות Big Data נגישים לארגונים קטנים וכלה בפתרונות Enterprise מובהקים, המשלבים בין מחסן נתונים מסורתי של Teradata לבין מוצר Aster Data. כדי להטמיע את אחד הפתרונות הטובים ביותר ל-Big Data בסביבת העבודה של Teradata, בחרה ההנהלה לרכוש את חברת Aster Data ולא להמציא מחדש את הגלגל. עבורנו התוצאה היא קיצור זמן ההגעה לשוק - ועבור לקוחותינו, היכולת לקבל פתרון עדכני בחבילה שהם למדו להעריך ולתת בה אמון, היא בשורה משמעותית ביותר: Big Data ללא הרפתקה".