מהפך באירופה? יורג אסמוסן הגרמני תומך ברכישות אג"ח

בניגוד לעמדת הקואליציה בגרמניה, יורג אסמוסן, חבר בדירקטוריון הבנק המרכזי האירופי, טען בנאום בהמבורג כי על הבנק המרכזי להתערב בשוק המשני ולרכוש אג"ח ממשלתיות באירופה

בניגוד לעמדת הקואליציה בגרמניה, יורג אסמוסן, חבר בדירקטוריון הבנק המרכזי האירופי (ECB), סבור כי על הבנק המרכזי להתערב בשוק המשני ולרכוש אג"ח ממשלתיות באירופה.

במהלך נאום שנשא בהמבורג, אמר אסמוסן כי התערבותו של ה-ECB בשוק המשני נדרשת, כיוון שחובות הממשלות משפיעות על המדיניות המוניטארית ומונעות הורדה נוספת של הריבית המרכזית בגוש האירו - דבר אשר פוגע בעסקים קטנים ובינוניים באירופה, אשר נזקקים לאשראי זול.

"השווקים מתמחרים פירוק של גוש האירו", אמר אסמוסן. "הספק העמוק הזה הוא דרמטי - עבור האיחוד האירופי והבנק המרכזי, והוא בלתי מקובל עלינו".

דבריו של אסמוסן נאמרו בניגוד לדעתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אשר הביעה מספר פעמים את התנגדותה לרכישות אג"ח ממשלתיות על ידי ה-ECB, אשר משמעותן הפרה של אמנת האיחוד האירופי.

בנוסף, סבורה מרקל כי על ממשלות המדינות ה"חייבות" באירופה, דוגמת איטליה וספרד, לדבוק במדיניות של ריסון תקציבי לטובת רידוד הגירעון והחובות הממשלתיים באופן עצמאי, ולא להסתמך על סיוע חיצוני כספי נוסף של שאר ממשלות גוש האירו, או לחלופין של הבנק המרכזי.