תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

סטנדרט תקשורת חדש לעסקים - Dual Net

הפתרון החדש של בזק עסקים מאפשר ליותר מ-95% מהעסקים בישראל בעלי קישור אופטי ב-IPVPN או תמסורת METRO לקבל חיבור כפול, בשתי רשתות נפרדות לאותו השירות

עקיבא דוד, מנהל שיווק מגזר עסקי, בזק  / צילום: יח``צ
עקיבא דוד, מנהל שיווק מגזר עסקי, בזק / צילום: יח``צ

התובנה, שרשת התקשורת היא מערכת העצבים של כל ארגון, עסקי או ממשלתי, אינה חדשה. התפקיד המרכזי של מערכות מידע, מחשבים ואחסון דיגיטלי, בניהול אפקטיבי, הולך ומתעצם ואיתו הקריטיות של תשתיות התקשורת - שכמו מערכת העצבים מחברות את "המוח" עם אברי החישה, השרירים ומערכות המטבוליזם של האורגניזם. מה שחדש בתחום הרשתות הוא, שבניגוד למערכת העצבים הביולוגית, אפשר לשפר משמעותית את האמינות והזמינות של התקשורת באמצעות קווי גיבוי שישפרו את רמת היתירות של העסק (redundancy).

אומנם גם בעבר ארגונים גדולים השתמשו בחיבור לשני שירותים שונים בבזק, כדי להבטיח זמינות מקסימלית וחסינות יחסית מפני תקלות טכניות ואסונות טבע. אך מהיום ניתן לקבל את אותה רמת יתירות מבלי להתחבר לשירות נוסף, באמצעות פתרון ה-Dual Net של בזק עסקים. מדובר בזמינות רשת של 99.999% מהזמן (פחות מ-6 דקות השבתה מצטברת במהלך שנה), אותה בזק מציעה בזכות פריסת רשת המטרו העסקית הנוספת שלה.

מהפכת המטרו

הסיפור מתחיל במהפכה הטכנולוגית חסרת התקדים שמובילה בזק בשנים האחרונות. בזק עוברת תהליך התחדשות הכרוך בהחלפת תשתיות מקיפה בכול פריסת הקווים במרחב העירוני, מה שנקרא "רשת המטרו". בשלב הראשון, הקרוב לסיומו, הוחלפו מרבית כבלי הנחושת בסיבים אופטיים במטרה להגיע עם תשתית אמינה ורחבת פס למרחק קצר מכל נקודת קצה. במילים פשוטות קירבנו את הסיבים האופטיים לבית העסק. כך מתאפשר לבזק לספק בפריסה ארצית מלאה את כל שירותי התקשורת ללא הגבלה טכנית על סוג השירות, איכותו או אמינותו. בשלב השני, המתרחש בימים אלה, הסתיימה פריסת רשת מטרו מקבילה, נפרדת פיזית ולוגית מהראשונה, שמאפשרת גיבוי על ידי יתירות בכל קטע בין כל שתי צמתים.

"הרעיון הוא, ליישם את עקרונות השרידות הקריטית, שבעבר היו מוטמעים רק ברשת הארצית גם ברשתות המטרו העירוניות", אומר עקיבא דוד, מנהל שיווק מגזר עסקי בזק. "רשת המטרו החדשה בנויה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר של שדרות פס אולטרה-רחב: סיבים אופטיים, ניתוב IP, זמינות רוחב פס מקסימלי בכל נקודת קצה, רמות ניהול שונות על פי צרכי הלקוח ושאר התכונות של רשת דיגיטלית במאה ה-21. הצעד המשמעותי שאנו עושים בימים אלה, השקת רשת נוספת המבטיחה שרידות תקשורתית לכל נקודת קצה, הוא התפתחות טבעית, שאלפי לקוחות עסקיים בישראל יוכלו ליהנות ממנה."

סטנדרט חדש בעסקים

הפתרון החדש, Dual Net, של בזק עסקים מאפשר ליותר מ-95 אחוז מהעסקים בישראל בעלי קישור אופטי ב-IPVPN או תמסורת METRO לקבל חיבור כפול, בשתי רשתות נפרדות לאותו השירות, בין כל שתי נקודות בין מטולה לאילת. זה שירות "לפי דרישה" בו בזק מחברת את בית העסק לשתי רשתות נפרדות כדי להשיג זמינות ושרידות עסקית ברמה הכי גבוהה. ברוב האזורים, התקנת השירות החדש יכולה להתבצע תוך ימים ספורים. "כך למעשה, יכול כל עסק בישראל לממש מודל המשכיות עסקית ברמה הגבוהה ביותר, כמעט מהיום למחר", אומר עקיבא דוד. "אף חברת תקשורת אחרת לא מסוגלת לספק תשתית בעלת יכולת דומה".

היכולת הייחודית של בזק נובעת מהיותה בעלת התשתית המפותחת ביותר בישראל. "בכל פרמטר רלוונטי לאיכות השירות אנו משקיעים ומספקים את הסטנדרט הגבוה ביותר", אומר עקיבא דוד. "בקילומטרים או בגיגה-בייטים, במספר הטכנאים או בפיזור הצמתים, בסוגי השירות ובגב הכלכלי, בזק היא מובילת השוק. עשרות שנים של אספקת שירותי תקשורת קריטיים למדינה ולמוסדותיה, לצה"ל ולמערכת הפיננסית, לימדו אותנו משהו על שירות 24x7 בכל מקום. המערך הטכני של בזק הוא גוף שאין רבים כדוגמתו, ביכולות תפעול הרשת ואבטחת רמת שירות בסטנדרטים הבינלאומיים המחמירים ביותר."

שירותים חדשים וייחודיים

הרשת העסקית החדשה מהווה פלטפורמה למבחר שירותי תקשורת חדשים וייחודיים. מתוכם בחרנו להציג שלוש דוגמאות המעוררות ענין רב בשוק העסקי:

  1. Bcam: שירות הקלטת מצלמות אבטחה, ניטור וידיאו בפורטל Web והקלטה מרוחקת. "שירות Bcam מאפשר לכל עסק או ארגון, להקליט את המידע ממצלמות ה-IP הקיימות בארגון אל מערך מרכזי הנמצא בבזק פשוט באמצעות חיבור מצלמות לרשת", אומר עקיבא דוד. "מערכת הניהול המרכזית תאפשר ללקוח צפייה במידע המוקלט ובשידור החי מפורטל אינטרנטי המנוהל על ידי בזק. ניתן לראות מה קורה ולהגיב בזמן אמת, לבדוק הקלטות רטרואקטיבית ולשמור תיעוד ויזואלי, על ידי כניסה לפורטל מכל מחשב המחובר לאינטרנט. פשוט, זול, ואמין יותר מכל פתרון אחר".
  2. Wi-Fi לעסקים: השירות מאפשר גישה מכל מקום בארגון באמצעות פריסת תקשורת אלחוטית גם לעובדים וגם לאורחים בנפרד. השירות כולל פורטל כניסה לאורחי הרשת האלחוטית וגישת לקוח לממשק ניהול. שבו הלקוח יכול לראות בכל רגע מה קורה ברשת האלחוטית שלו דרך פורטל אינטרנטי.
  3. שלוחה חכמה: מספר טלפון אחד לכל שירותי התקשורת - שיחה קולית, פקס ו- SMS. כל עובד בארגון יכול לקבל פקסים והודעות SMS לשלוחת הבזק שלו ולצפות בהם כ-Email מכל מקום. הלקוח לא נדרש להשקעה בהחלפת מרכזיה או שדרוג נתבים. כל החוכמה מוטמעת ברשת של בזק ומשרתת מספר גדול של לקוחות קצה.

איכות בלתי מתפשרת לכל עסק

"חשוב לציין שהרשת החדשה מתוכננת מראש לאתגרי התקשורת העתידיים", אומר עקיבא דוד. "זה תכנון לטווח ארוך המבוסס על תשתית אחודה, טכנולוגיה וטופולוגיה פשוטה ויעילה. הסיבים מגיעים קרוב מאוד ללקוח, לעיתים עד לארון התקשורת בבניין המשרדים, המידע מוזרם ברשת מקצה לקצה בפרוטוקול אחיד. התוצאה, ביצועים גבוהים ביותר באופן עקבי: רוחב פס ככל שהלקוח דורש, זמני עיכוב אפסיים, תקלות טכניות נדירות ביותר - ועכשיו גם זמינות מובטחת של "5 תשיעיות" .

אם לשפוט על פי ההתפתחויות ב-30 השנים האחרונות, יכולות אלה יהפכו בקרוב לדרישות מינימום של רשת תקשורת עסקית. בזק ערוכה ומוכנה לספק את השירותים המתקדמים ביותר לכל עסק ולא משנה מה גודלו. אבל, האם העסקים האלה מוכנים לחוקי המשחק של המאה ה-21? זאת שאלה שכל בעל עסק צריך לשאול בכנות את עצמו. "המשימה החשובה ביותר שלנו כרגע היא להעלות את המודעות של מנהלי העסקים ליכולות, לביטחון וליתרונות העסקיים של הרשת החדשה", אומר עקיבא דוד. "להגיד לכול אחד כי כול הנדרש לעסקים מוצלחים בעולם הדיגיטלי נמצא במרחק שיחת טלפון אחת. לנציג השירות של בזק, כמובן!".