בקרוב גם אצלינו: הקולקציה של איקונית האופנה העולמית אנה דל רוסו

הקולקציה שעיצבה אנה דלו רוסו לרשת H&M מוכיחה כי בדומה לאופן שבו היא מתלבשת, עורכת "ווג יפן" מצליחה להפגין יכולת עיצובית מופלאה ולהפוך אלמנטים קיטשיים למראה נחשק במיוחד

הסיבה להצלחת מגזין "ווג" היפני, בן הזקונים השובב והבועט שבמשפחת ווג האוניברסלית, לא קשורה רק לעובדה שמדובר באומה מטורפת בעלת סטנדרטים קיצוניים בעיצוב, אלא בעורכת הראשית של העיתון, אנה דלו רוסו. בהיותה אושיה שלא תיתפס פעמיים באותו הבגד, וכאחת המשחזרת אאוטפיטים שלמים כפי שנראו על המסלול, דלו רוסו היא אישה שהופכת במהירות לאגדה ולמופת של אופנה ונחשבת לאחת מאיקונות האופנה הגדולות של השנים האחרונות - תואר שזכתה בו בשל תשוקתה העזה והגדולה מהחיים לאופנה.

לכן, לא היה מפתיע מאוד לגלות שאחרי ששיתפה פעולה עם עשרות בתי אופנה ומעצבים מובילים (האחרונים שבהם מארני, ורסצ'ה ולנוון), השכילה ענקית האופנה השבדית H&M לנצל את מעמדה הרם של דלו רוסו בסצנה האופנתית ולשכור את שירותיה כמעצבת לרגע. התוצאה: קולקציה חד-פעמית של 50 פריטי לבוש נלווים לנשים בלבד, שתושק בחודש הבא בחנויות הרשת ברחבי העולם.

בזהב בוהק ובגוונים עזים של טורקיז וכתום, הקולקציה האקסטרווגנטית כוללת תכשיטים, משקפי שמש, נעליים ותיקים, ומביאה לידי ביטוי את הטעם הזוהר והייחודי של דלו רוסו. בדומה לאופן שבו היא מתלבשת, דלו רוסו מצליחה להפגין יכולת עיצובית מופלאה להפוך אלמנטים קיטשיים ללוק נחשק, בעל פוטנציאל מסחרי גבוה ולא הולכת לאיבוד גם כשהיא מתרגמת רעיונות אוונגרדיים לפריטים לבישים, גם אם טראשיים במידה, מלאים בזוהר פנטסטי.

"אקססוריז הם כמו ויטמינים לאופנה", אומרת דלו רוסו, "לא רק שהם מאפשרים לך לשחק כרצונך באופנה ולתת לתלבושות שלך מגע אישי, הם גם כלי חיוני המעניק חיים חדשים למה שכבר נמצא בארון שלך. כדאי להשתמש בהם יותר בחופשיות. המסר שלי הוא: השתמשו באקססוריז למגע אישי, כדרך מהנה לעורר חיים בחייכם ובמלתחה שלכם. כך תהפכו כל יום רגיל - ליום בשבוע האופנה".

מושכת בחוטים

על אף שהרשת השבדית ידועה בשיתופי הפעולה שלה עם בתי אופנה גבוהים ומובילים, זהו שיתוף פעולה ראשון עם אושיה אופנתית האוחזת בתפקיד מפתח בעולם האדיטוריאלי. בין אם דלו רוסו מנצלת את מעמדה טיפה יותר מדי ובין אם עיצוב קולקציה מסחרית עומד בקונפליקט עם עבודתה העיתונאית - נראה כי איחוד הכוחות עם הרשת השבדית ייצר תקדים בכך שהצליח לחבר כמעט בטבעיות בין תעשיית האופנה המסחרית והנגישה לאייקון אופנה, המושך בהרבה חוטים בשל מעמדו בעולם המגזינים וצורך, בדרך-כלל, אופנה גבוהה ובלתי מושגת. עם זאת, אין ספק כי שיתוף הפעולה הזה יעשה רק טוב לרשת השבדית ולענקית ההוצאה לאור - קונדה נסט.

כך או כך, מדובר בהזדמנות לרכוש פריט ייחודי שיכול להפוך, לפחות בתחושה האישית, לפריט אספנות.

טווח מחירים: 120-1,500 שקל

הקולקציה תושק ב-4 באוקטובר בכ-140 חנויות הרשת, ב-44 מדינות בעולם, ביניהן גם בחנות H&M בבקניון עזריאלי בת"א