בכיר איראני מזהיר: אם נותקף - 10,000 ישראלים יהרגו

מפקד משמרת המהפכה לשעבר מזהיר כי אם ישראל תתקוף באירן - 10,000 ישראלים יהרגו ■ עם זאת, הוא מדגיש כי טהרן לא מעוניינת במלחמה אך מבהיר כי אם תהיה אחת כזאת מדינתו תגיב בעוצמה

עוד איום מאיראן - הפעם מקצין איראני לשעבר: מוחסיין רזאי, ששימש כמפקד משמרות המהפכה במדינה אמר כי לפחות 10,000 ישראלים ייהרגו אם ישראל תתקוף את מדינתו. על פי דיווח ב-Press TV, הבכיר אמר כי "הציונים לא מעזים לפלוש לאיראן והדיבורים שלהם נועדו כדי להשגת ויתורים מהנשיא האמריקני הבא".

עם זאת, הדגיש רזאי כי טהראן לא מעוניינת בעימות: "אנחנו לא רוצים מלחמה אבל אנו מוכנים בכל כוחותינו להגן על מדינתו מאחת כזאת". הוא גם הבהיר כי ישראל בקרוב תעצור בקרוב את האיומים. הוא אמר את הדברים בשיחת וידאו עם סטודנטים בלונדון.

איראן: לא הצענו למערב תוכנית לעצירת פרוייקט הגרעין

גורמי ממשל באיראן הכחישו השבוע את הדיווחים בתקשורת האמריקנית, לפיהם הציעה טהראן למערב תוכנית מפורטת בת תשעה שלבים על מנת לפתור את המחלוקת עם סביב תוכנית הגרעין.

ראש צוות המשא ומתן האיראני לשיחות הגרעין סעיד ג'לילי הכחיש בתוקף את הדיווחים על ההצעה האיראנית, שהגיעו על רקע המשבר הכלכלי החריף במדינה בעקבות הסנקציות שהוטלו עליה, וטען כי הם כלל אינם נכונים ואף "חסרי שחר".

על פי הפרסום השבוע, הסיבה לדחייתה של התכנית היא "ויתורים מרחיקי לכת שנדרשו מהמערב". המתווה שהוצע על ידי איראן, כך על פי הדיווח, מציע דרך שתביא בסופה לעצירת תכנית הגרעין, אך זו עוברת בהסרת כל העיצומים הכלכליים שהוטלו עליה עד כה. על פי הצעתה של טהראן, רק לאחר שיוסרו מעליה כל הסנקציות - היא תשהה את העשרת האורניום לרמה בינונית במתקן הגרעיני בפורדו.