אסטרטג: לא יהיה צוק פיסקלי - מקסימום "פס האטה פיסקלי"

אסטרטג ההשקעות הראשי של חברת MFS מעריך כי כל הדיבורים על צוק פיסקלי מוגזמים ■ הוא מעריך כי הצמיחה בארצות הברית בשנה הבאה תהיה טובה יותר מהצפוי

האם כל ההפחדות של האנליסטים בנוגע ל"צוק הפיסקלי" מוגזמות? אסטרטג ההשקעות הראשי של חברת MFS ג'יימס סוונסון מעריך כי הדיבורים על צוק פיסקלי מוגזמים וכי המשקיעים יחוו לכל היותר "פס-האטה פיסקלי". את הדברים אמר סוונסן במהלך ראיון שהעניק לתוכנית Money Life.

על פי סוונסון, הסיבה שבגינה אנחנו לא צפויים לראות קריסה בכלכלה האמריקאית בתחילת השנה הקרובה נעוצה ברמזים שמגיעים מכיוונה של וושינגטון לגבי הסכם אפשרי בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנוגע לתקציב שימנע את ה"צוק הפיסקלי" - סדרה של ביטול הטבות מס וקיצוץ משמעותי בהואצות הממשל הפידראלי.

סוונסון מעריך שבשנה הקרובה אנחנו צפויים לראות צמיחה גדולה יותר מרוב התחזיות של האנליסטים, הכל הודות להתאוששות שנרשמת בשוק הנדל"ן בארצות הברית בחודשים האחרונים. "החלק הזה של הכלכלה, יעזור לכלכלה לצלוח את המהמורה הפיסקלית וידחף אותה לצמיחה חזקה יותר בשנה הבאה מהתחזיות של אנשים", אמר סוונסון במהלך הראיון.

אסטרטג ההשקעות של MFS חושב כי לשיפור בשוק הנדל"ן תהיה לו השפעה על תחומים אחרים בכלכלה. "שוק הדיור נמצא בסוג של מיתון והוא מרכיב רק 2% מהתמ"ג, ואנחנו נמצאים רק במחצית הדרך על מנת לחזור לממוצע של 50 שנה שעומד על 4.5% מהתמ"ג ואנחנו הולכים להוסיף 1.5% לכלכלה שלנו בשנה הבאה", אמר סוונסון. "ועם אפקט המכפיל, זה ימשיך להשפיע גם על תחומים אחרים בכלכלה וזה יעזור ביצירת מקומות עבודה נוספים".