סקר: כ-50% מהמשקיעים לא רוצים את סאמרס בתור יו"ר הפד

סוכנות "בלומברג" ביצעה סקר ובו בדקה דעתם של אנליסטים, משקיעים וסוחרים על חלק מהמועמדים לתפקיד יו"ר הפד ■ רק 17% הביעו תמיכה במועמדותו של לארי סאמרס לתפקיד

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי צפוי לסיים את תפקידו בעוד כשנה מעכשיו וכבר עכשיו בורסת השמות מלאה במועמדים שעתידים להחליף אותו. בין השמות הבוליטים ניתן למצוא את לארי סאמרס, שר האוצר לשעבר של ארצות הברית, אך מסקר שנערך על ידי סוכנות "בלומברג" עולה כי כמחצית האנליסטים בעולם מעדיפים שמישהו אחר יתמנה לתפקיד.

מהסקר שבוצע בקרב 862 אנליסטים, סוחרים ומשקיעים ברחבי העולם עולה כי רק 17% מהנשאלים ענו כי הם תומכים במועמדות של סאמרס לתפקיד, 49% מהנשאלים ענו שמדובר ברעיון רע ואילו 34% ענו שאין להם דעה לגביו.

"למרות שסאמרס הינו איש מוכשר ביותר, הפדרל ריזרב צריך מישהו שאין לו קשרים במוסד שיעמוד בראשו", אמר פרדריק פיירינג סוחר נגזרים ב-Enskilda Banken. פיירינג מציין את מינויו של מארק קרני הקנדי לנשיא הבנק המרכזי של אנגליה כדוגמא לכך שמינוי איש חוץ תהיה החלטה טובה.

הסקר של בלומברג גם בדק את מידת רצון המשקיעים לראות את ג'נט יילן, סגנית ראש הפדרל ריזרב, מתמנה לתפקיד היו"ר, וגם אצלה המצב לא נראה טוב. 30% ענו שיילן יכולה להיות טובה לתפקיד הזה לעומת 32% שאמרו שזה רעיון לא טוב בעוד של 38% ענו שאין להם דעה עליה.