החלה השכרת שטחי מסחר בנמל יפו ב-60 שקל למ"ר

השטח שיושכר נמצא בקומה השנייה של מחסן 1 בנמל, ומיועד לעסקים מתחומי המסחר, הפנאי והבילוי

הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב-יפו, פרסמה לאחרונה מכרז להשכרת כ-2,000 מ"ר שטחי מסחר נוספים בנמל יפו, במסגרת פיתוח הנמל בשנים האחרונות, שכלל שיפוץ ושימור המחסנים במקום והפיכתם לשטחי מסחר.

השטח שיושכר נמצא בקומה השנייה של מחסן 1 בנמל, ומיועד לעסקים מתחומי המסחר, הפנאי והבילוי. מחסן 1 הינו מבנה דו קומתי בשטח כולל של כ-5,500 מ"ר, הכולל מרפסת הפונה לים. הקומה הראשונה, בשטח של כ-2,500 מ"ר, מושכרת כיום לעסקים שונים, מרביתם מתחום הקולינריה. השטח המוצע כעת להשכרה הוא בן 1,950 מ"ר, נוסף על גלריות בשטח כולל של כ-727 מ"ר שיושכרו במחיר התחלתי של 60 שקל למ"ר. השוכרים הפוטנציאלים יוכלו להגיש הצעה לשכירת הקומה בשלמותה, או להגיש הצעה לאחת מיחידות המשנה של השטח.

"ההחלטה לצאת במכרז להשכרת שטחי המסחר הנוספים במקום התקבלה בעקבות ביקוש מצד גורמים שונים, וזאת לאור קהל מבקרים שהגיעו לאירועי תרבות שקיימנו בנמל", מסר מנכ"ל מנהלת נמל יפו, חיים סעדון, ל"גלובס". "עם זאת, על מנת שנוכל לשמור על אופיו של נמל יפו, אנו מעוניינים להשכיר את השטחים בעיקר לעסקים מתחום התרבות, הפנאי והבידור במטרה להגדיל את כמות המבקרים בנמל ולמשוך למקום קהלי יעד נוספים".

בין העסקים הפועלים היום בנמל יפו נמנים מסעדת "הקונטיינר", "יונה מסעדת דגים", "הזקן והים", בית הקפה "לאבאיט", השוק הקולינרי, סטימצקי, חנות הבגדים "החצר הנשית בנמל", תאטרון אלמינא וכן מעצבים שונים וחברות המספקות שירותים הקשורים בתרבות הימית.

נמל יפו הינו אחד מהנמלים העתיקים בעולם ומשרת למעלה מ-3,000 שנה את דייגי יפו, סוחרים ועולי רגל. לאחר שנים של הזנחה, רכשה עיריית ת"א את הזכויות על שטח הנמל ממנהל מקרקעי ישראל ב-2007, במטרה לשקמו ולחדש את פעילותו. פרויקט הפיתוח מנוהל ע*י הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב-יפו באמצעות מינהלת הנמל.