ארה"ב: הסוכנויות ומשרדי הממשל מתכוננים לקיצוצים

על רקע הקיפאון במגעים בסוגיית הצוק הפיסקלי נערכים משרדי הממשל והסוכניות הפדראליות לקיצוצים הצפויים בתקציבים שלהם ■ הסוכניות ינסו לדחות את הקיצוצים על מנת לתת זמן לוושינגטון להגיע להסכם בנושא

במהלך סוף השבוע נראה כי הסיכויים להגיע להסכמה בנוגע לצוק הפיסקלי פחתו בצורה משמעותית, עם הכישלון של יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר להעביר "תוכנית חלופית" לטיפול בסוגייה בזמן שהמשא ומתן בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנושא תקוע. בשל כך התחילו משרדי הממשל והסוכניות הפדראליות בארצות הברית להתכונן לקיצוצים המשמעותיים הצפויים בתקציבים שלהם.

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", הפנטגון, משרד האוצר וסוכניות פדראליות אחרות התחילו להוציא הנחיות לעובדים שלהם שמזהירים אותם מהקיצוץ הצפוי בתקציבים שלהם וההשפעות שיהיו לכך על הפעילות שלהם, וטענו כי הם יצטרכו לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת להתמודד עם זה.

"אם נצטרך לעבוד במסגרת תקציבית מצומצמת יותר למשך תקופה ממושכת נצטרך לשקול פעולות כמו הוצאת עובדים לחופשות ללא תשלום או פעולות אחרות", כתב סגן שר האוצר של ארצות הברית ניל וולין במכתב ששלח לעובדי המשרד ביום חמישי האחרון.

מנגד גורמים רשמיים טוענים כי יכול להיות שהמשרדים ינסו לדחות במספר שבועות את הקיצוצים בתקציבים וזאת על מנת להעניק הזדמנות לקונגרס ולבית הלבן להגיע להסכמה בעניין הקיצוצים הצפויים בתחילת השנה הקרובה.

מזכיר ההגנה האמריקני ליאון פנטה אמר בעבר כי הקיצוצים הצפויים במשרד הביטחון עלולים להיותר הרסניים. השבוע שלח פנטה מכתב לכל-3 מיליון העובדים במשרד הביטחון ואמר להם "שהקיצוצים הצפויים יהיו משמעותיים ומזיקים למשימה שלנו כמשרד, אך לא יחייב בטווח המיידי קיצוץ בהוצאות".