מנופים: חובות על דמי שכירות של בן-זקן, רביבו ונניקשווילי

חברי גרעין השליטה הקודם חייבים לחברה כ-700 אלף שקל, לטענתה, בגין שימוש בשטחי המרכז המסחרי "סטאר סנטר" באשדוד

חברת מנופים, הנמצאת בשליטת מרקוס וובר ואברהם נניקשווילי, טוענת כי קבוצת השליטה הקודמת, שכללה בנוסף לנניקשווילי, גם את ג'קי בן-זקן וחיים רביבו, לא שילמה דמי שכירות בגין שימוש בשטחים שונים במתחם "סטאר סנטר" באשדוד. המתחם המסחרי האמור נמצא כיום בשליטת מנופים (75%), אחרי שהועבר לה בזמנו על-ידי 3 הבעלים כנגד הקצאת מניות.

לטענת מנופים , החברות הפרטיות "סטאר ב.ר ניהול ואחזקה" ו"האקדמיה לספורט" לא שילמו לה דמי שכירות בהיקף של כ-700 אלף שקל.

בנוסף לחובות השוטפים, טוענת מנופים, כי ויתרה על חוב של 1 מיליון שקל ל-3 חברי גרעין השליטה הקודם בחברה. החוב מורכב מחובות של חברת האופנה סקטור ארנה הרצליה (233 אלף שקל), של חברת אדיר תמר (112 אלף שקל), ושל נניקשווילי, בן-זקן ורביבו (615 אלף שקל).

בן-זקן, שמכר אשתקד את מניותיו במנופים לבעלים הנוכחיים תמורת כ-100 מיליון שקל, מסר בתגובה: "שילמנו מראש עד 15 באוקטובר, ומאז אנו מנהלים מו"מ להסכם רב-שנתי. רק ביום שישי מנופים שלחה לנו את החוזה החדש, וכלל לא יצאה דרישת תשלום לדמי שכירות קודמים. בנוסף, מנופים חייבת לנניקשווילי עשרות מיליוני שקלים, והיא רשאית לקזז כל חוב שלו כלפיה מכספים אלו".

חברת מנופים עוסקת בנדל"ן מניב בישראל ובחו"ל, ומחזיקה ב-13% מחברת החיפושים שמן נפט וגז. את תשעת החודשים הראשונים של 2012 היא סיימה עם הפסד של 69 מיליון שקל, בהמשך להפסד ענק של 233 מיליון שקל בשנת 2011. מניית מנופים נפלה אשתקד ב-45%, למחיר המשקף לה שווי של 227 מיליון שקל בלבד (לעומת יותר ממיליארד שקל בשיא).

בשבוע שעבר דווח על מינויו של מוטי פרידמן, לשעבר יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, לתפקיד מנכ"ל מנופים פיננסיים. למרות מצבה הקשה של החברה, היא מציעה לפרידמן חוזה העסקה הכולל: שכר ברוטו של 160 אלף שקל בחודש, ושורה ארוכה של הטבות, שיעמידו את עלות העסקתו החודשית על 230 אלף שקל (2.8 מיליון שקל בשנה).

פרידמן יזכה גם למענק שנתי של עד 1.8 מיליון שקל, ותגמול הוני מוערך של 3.1 מיליון שקל שמבוסס על ביצועי המניה (פאנטום). הזכויות למענק יבשילו ב-3 מנות שנתיות שוות. אסיפה כללית של בעלי המניות של מנופים תתכנס ב-7 בפברואר כדי לאשר העסקתו.