מחזיקי אג"ח אי.די.בי: "המו"מ להסדר חוב הגיע למבוי סתום"

נציגות מחזיקי האג"ח: אתמול התנהלה פגישה בין הנציגות להנהלת החברה, והחברה לא הסכימה להתקדם באף אחד מסעיפי ההסדר ■ אי.די.בי: "המו"מ נמשך ואנו מקווים שיסתיים בהסדר הוגן"

כיממה לאחר שאסיפת מחזיקי האג"ח בחברת אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, התקיימה ודובר בה על האפשרות להארכת תקופת השיחות בין נציגות מחזיקי האג"ח בחברה לבין מנהליה במטרה להגיע להסדר חוב, מודיעה היום (ו') נציגות מחזיקי האג"ח בחברה כי השיחות בין הצדדים הגיעו למבוי סתום.

מהנציגות נמסר היום כי "המו"מ על הסדר חוב עם החברה הגיע למבוי סתום. לאחר פגישה שהתנהלה ביום חמישי מול החברה התברר, כי החברה לא הסכימה להתקדם באף אחד מסעיפי הסדר החוב".

לדברי חברי הנציגות, "נציגות האג"ח קבעה לעצמה קווים מנחים אך נראה כי החברה מפרשת את הקווים הללו כקווים שאפשר להתמקח עליהם. בפגישה שהתקיימה בין הנציגות לבין נציגי החברה ביום חמישי האחרון התברר שהחברה אינה מוכנה להתקדם ולו בסעיף אחד במתווה הסדר החוב. לאור חוסר רצונה של החברה להתקדם במו"מ אין לנו אלא להגיע למסקנה שהוא הגיע למבוי סתום".

עוד נאמר כי "לאור חוסר ההפנמה של החברה את מצבה במו"מ על הנציגות לקדם ביתר שאת את החלופות האחרות העומדות לרשותה וביניהן העברת השליטה בחברה לידי מחזיקי האג"ח או לחלופין לבחון פעם נוספת הסדר משולב עם נציגות אג"ח אי.די.בי פיתוח. כל האופציות הללו נמצאות על השולחן והן נבחנות במונחי התועלת הכלכלית למחזיקי האג"ח".

יואב ערמוני, מנכ"ל גילעד הוותיקה ומחברי הנציגות, הסביר היום כי "לנו יש עיקרון יסוד שהוא תנאי בל יעבור: שווי נומינלי מלא, כך שנומינלית לא תהיה תספורת. ביום שלישי באנו אליהם ואמרנו שאין לנו הצעה נגדית כי אתם לא בכיוון. אנו מדברים על תספורת נומינלית אפס.

"הם לא ענו על מה שדרשנו ברביעי. בפגישה ביום חמישי, לאחר אסיפת מחזיקי האג"ח של החברה, החברה אמרה שאין ביכולתה לשלם סדרה של מיליארד שקל - שהיא עיקר החוב, והם לא רואים איך זה קורה. הם אמרו שהם מתוסכלים שלא ניתן להגיע איתנו להסדר, ובסיומה של השיחה הגענו למסקנה שאנו תקועים. גם לאחר שהם צמצמו את הפערים מולנו, לחברה אין הצעה רלבנטית מבחינתנו".

הוא הוסיף כי "הם הלכו את המרחק הם חשבו שעליהם ללכת אבל המו"מ תקוע ולא מתקדם לשום מקום ואנו צריכים לבחון יותר משמעותית אפשרויות אחרות. השתלטות על החברה וחבירה לשותף שאיננו אלשטיין היא אפשרות אחת, חבירה למחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח היא אפשרות אחרת. פירוק היא אפשרות שיש לבחון אותה אחרונה כי היא אומרת שההחזר יהיה הכי נמוך שאפשרי".

לפי שעה הצעת החברה מדברת על הזרמה מיידית מהבעלים של מזומן בהיקף של כ-235 מיליון שקל שימומנו מכספי אלשטיין, באקוויטי החברה עומדת על 15%, ולגבי סדרות האג"ח לעתיד החברה מתעקשת על ביי-בק כך שתינתן לחברה אופציה לקנות את הסדרה החדשה שתונפק לבעלי החברה בסכום נמוך משמעותית מהערך הנקוב בה.

לפי שעה נקבע שאם לחברה תהיה הצעה מחודשת, אז הצדדים יפגשו שוב ביום שני הקרוב, ואם לא תהיה לחברה הצעה חדשה אזי הם לא יפגשו.

לאי.די.בי אחזקות חוב אג"ח של כ-1.8 מיליארד שקל. בקופת החברה יש פחות מ-190 מיליון שקל, והיא צריכה לפרוע בשנה הקרובה תשלומי קרן וריבית בהיקף של 437 מיליון שקל.

מאי.די.בי נמסר בתגובה: "המו"מ נמשך ואנו מקווים שיסתיים בהסדר הוגן".