כוכב צבעי הקיץ: המרענן הרשמי לאביב 2013 הוא צבע המנטה

כך קובעת, בין השאר, חברת פנטון האמריקאית, הנחשבת לסמכות פורמלית בענייני צבע ■ עולם האופנה חוגג את הצבע החדש כמעט בכל פריט אפשרי

הצבע הפופולרי של אביב 2013 הוא מנטה. כך לפחות, על-פי חברת פנטון האמריקאית, הנחשבת לסמכות רשמית וקובעת בענייני צבע. לכאורה לא מדובר בהכרזה מעניינת במיוחד, ובכל זאת, הבחירה בצבע (מס' 14-6011 במניפת הצבעים), זכתה לתשומת לב ראויה בעולם העיצוב בכלל והאופנה בפרט. על אף שבדרך-כלל השמות הגדולים של עולם האופנה נוטים להירתע מתחזיות ואף להתעלם מהן בטענה שהן משמימות וכי הם מעדיפים לפעול על-פי אינטואיציה, נדמה שהפעם, עבור המעצבים מדובר בהכרזה מרעננת וסקסית במיוחד, ולא בכדי גווני המנטה הציפו את מסלולי האופנה בתצוגות שנערכו ברחבי העולם.

רשתות האופנה המסחריות מיהרו כמובן אף הן לאמץ את הבשורה - ובהתאם את הצבע - והוא נצפה לאחרונה כמעט בכל פריט אופנתי אפשרי: בשמלות, במכנסיים, סריגים, שעונים, נעליים, תיקים, חגורות ועוד. גוונים של חום או אפור יוסיפו ממד מרענן ומדגיש לצבע הזה. לאלה שמחבבים את המתקתקות של הגוון ומעדיפים לשמור על פרופיל של מראה בובתי ורומנטי, מומלץ לבחור באביזרים בגווני פסטל. למראה דרמטי וסקסי של הצבע, מומלץ לבחור במנטה "אול-אובר" - מכף רגל ועד ראש - בשמלת מקסי, מיני או אוברול ולשלב עם אביזרים נלווים בגווני לבן או ירוק מנטה כהה יותר.