קבלו אותן: שמלות הכלה של המעצבים הבולטים בישראל

ערב הכלולות הוא הזדמנות מצוינת להגשים פנטזיות אופנתיות ■ לפניכם כמה מהמעצבים המקומיים העסוקים בז'אנר, שהיטיבו לעמוד בחוד החנית של המגמה החגיגית ולהציג בעיקר מראות לבנים קלאסיים בגרסה מודרנית

אפרת קליג

לא פשוט לגרום לקולקציות של שמלות כלה להיראות ולהרגיש רלבנטיות, בעיקר בשל הראוותנות והגודש שבהן. את המגמה ההפוכה, אך לא פחות זוהרת, מיטיבה להציע העונה מעצבת האופנה הקוטוריסטית - אפרת קליג, בגרסה כלולתית מאופקת, מקורית ומעניינת, תוך שימוש בתחרות צרפתיות עדינות הרקומות כתכשיט, טפט משי וסאטן.

טווח מחירים: החל מ-15,000 שקל

להשיג בתיאום מראש בסטודיו המעצבת, דיזנגוף 255 תל-אביב

לי גרבנאו

לצד המגמה הרועשת של השמלות האקסטרווגנטיות, יש גם מעצבים מקומיים שהיטיבו לעמוד בחוד החנית של המגמה ההפוכה, המאופקת והקלאסית יותר ולהציג בעיקר מראות וינטג' לבנים בגרסה מודרנית. כזו היא קולקציית שמלות הכלה הראשונה של מעצבת האופנה הצעירה לי גרבנאו, המורכבת מעשרה דגמים - כולם עשויים משי איכותי ומעוטרים, בין היתר, בתחרה, רקמות, שיפון ופנינים.

טווח מחירים: 12,000-20,000 שקל

להשיג בתיאום מראש בסטודיו המעצבת, חבצלת השרון 2, הרצליה פיתוח

עומרי גורן

ניגודים בין האטום לשקוף, בין הנוקשה לרך, בין המפוסל לנוזלי - בולטים היטב בקולקציית הכלות של עומרי גורן ומותאמים בדיוק לקימורי הגוף הנשי בלי לחנוק אותו. אוסף הבדים שלו כולל תחרות מצפון צרפת, חוטי משי, ראפיה ובדים אוריינטליים מסוריה. אך הבדים הם לא הדבר היחיד שמאפשר לגורן חופש יצירתי - הוא מעצב ומכין בעצמו אלמנטים ממתכת ומפורצלן ומוצא בשווקי העתיקות פניני וינטג' וחרוזים שאותם הוא משלב בעיצוביו ובאמצעותם מייצר אלגנטיות נינוחה עם שיק לבן וחד-פעמי.

טווח מחירים: 6,500-11,000 שקל לשמלות כלה מוכנות והחל מ-7,500 שקל לשמלות בהתאמה אישית

להשיג בתיאום מראש בסטודיו המעצב

אלון לבנה

נראה שבשנים האחרונות עולה בהתמדה קרנן של שמלות הווינטג' בזירת שמלות הכלה הישראלית המתוחכמת, ובצדק. מעצב האופנה אלון ליבנה מציע לכלות הרומנטיות במיוחד חוויה יוצאת דופן עם קולקציה אצילית ומפוארת שעוצבה בהשראת אווירת השטיח האדום וקרויה Hollywood glam.

הקולקציה כוללת יותר מ-30 דגמים שונים, עשויים בתפירת יד מבדי משי ושיפון לצד תחרות ורקמות מיוחדות מיובאות. טכניקת ה-Cutout של ליבנה שהפכה לסימן ההיכר שלו, בולטת גם בקולקציה הנוכחית ויוצרת יחד עם בדי השיפון הנשפכים מראה זוהר, חושני ודרמטי.

טווח מחירים: 9,000-17,000 שקל להשכרה בלבד. 30% תוספת לקנייה

להשיג בתיאום מראש בסטודיו המעצב, הרצל 20 תל-אביב

רן צוריאל

בשנתיים האחרונות ניתן למצוא את רן צוריאל על קו תל-אביב-ברלין, כשאייקונים מובילים בגרמניה בחרו בעיצוביו לייצגם באירועי השקות ושטיח אדום ולפני כשנה אף זכה במקום השני בתחרות בינלאומית לעיצוב שמלות קוטור בשבוע האופנה בברלין. כך, קולקציית 2013 מושפעת כולה מהשראות של המראה הזוהר והקלאסי של השטיח האדום, בדגש על חומרים חדשניים ואיכותיים כמו רקמות בעבודת יד ופאייטים שנתפרים יחד, לצד שיפוני משי רכים.

טווח מחירים: 6,800-15,000 שקל

להשיג בתיאום מראש בסטודיו המעצב, שדרות וושינגטון 29, תל-אביב

כלה בהזמנה

2 אתרי אינטרנט מומלצים לכלות

BHLDN

עד כמה שזה יישמע מופרך, הזמנה של שמלת כלה באינטרנט היא כבר בגדר תופעה שכיחה אפילו במחוזותינו. אחד מאתרי האינטרנט המומלצים לחיפוש אחר השמלה שחלמתן עליה מגיל 3 הוא BHLDN, אתר אמריקאי המציע מבחר שמלות כלות של מעצבים אנונימיים לצד מוכרים יותר מכל העולם. בשיטוט וירטואלי זריז נמצאו אוצרות נדירים ביופיים מעוטרים בתחרות ובחרוזים בעבודת יד. כל שמלה מוצגת מלפנים ומאחור ולצידה מוצעים גם אקססוריז מומלצים.

טווח מחירים: 600-3,800 דולר

Shoez

בכל מה שקשור לענייני ההנעלה, האתר הישראלי Shoez מספק נעליים מכל הסוגים שנאספו ברחבי העולם: עקבים גבוהים, עקבים נמוכים, סטילטו, נעליים שטוחות, נעליים עם אבזמים, ניטים, רצועות ומה לא. על מנת שהנעל תהיה לא רק יפה אלה גם ייחודית, קיים מלאי מצומצם של כל נעל ויש גם אפליקציה פופולרית ופרקטית במיוחד בשם Wedding dress look book, הממליצה על רכישת שמלה על-פי התאמה בין סגנון השמלה לבין חמישה סוגים שונים של מבני גוף.

טווח מחירים: 80-1,000 שקל

חגית ויטמן, פישנדג

שמלת הכלה של פישנדג היא בהכרח עדינה ונוחה ואינה בגדר תחפושת. הקולקציה הנוכחית מורכבת מבדי שיפון, טולים, משי ותחרות צרפתיות מקוריות. על אף שלמראית עין השמלות הומוגניות להפליא, חלקן בנוי משמלה קצרה, שעליה נלבשת חצאית ארוכה מתוך מגוון רחב של גזרות ונפחים (אך לא תמצאו קרינולינות וקצפות), מה שמשאיר לכלה את האופציה ליהנות משני מראות שונים לחופה ולריקודים ולהישאר עם חצאית ארוכה שתוכל לשמש אותה גם באירועים נוצצים אחרים.

טווח מחירים: קולקציית כלות: 3,500-6,500 שקל;

קולקציית קפסולה: 8,000-15,000 שקל

להשיג בתיאום מראש בסטודיו המעצבת, מסריק 17, תל-אביב

A Bride Story

זהו שמה של הקולקציה העכשווית של מרדכי אברהם, שעוצבה בהשראת ציורים אימפרסיוניסטיים במאה ה-19 ומוזיקה קלאסית. לקראת הכנת הקולקציה, פירק המעצב שמלות השייכות לעשורים המוקדמים של המאה ה-20, למד את עבודת היד החבויה בהן ושילב בה רקמות בטכניקות חדשות וחומרים מגוונים, כגון תחרות משנות ה-40, חרוזים משנות ה-50 ואריגי פייאטים משנות ה-60. על אף שמדובר בהשראות מהעבר, הקולקציה תואמת היטב את הלך הרוח העכשווי ובו-זמנית דוחפת אותה למחוזות חדשים.

טווח מחירים (להשכרה): 7,000-13,000 שקל

להשיג בתיאום מראש בסטודיו המעצב, שדרות יהודית 19 תל-אביב

אוצרי נשימה

כמה אקססוריז לכלות, שיישארו גם יום אחרי החופה

אמנם את רוב הפוקוס בחתונה תופסת שמלת הכלה, אבל כשחושבים על זה, אחרי שהשמלה המפוארת תאופסן בבוידעם יישארו ללוות את הכלה רק התכשיטים. לכן חשוב להבין את הפוטנציאל העיצובי של האקססוריז שייבחר לערב החתונה ואת התפקיד שיכול להיות להם בלוק הכללי גם יום אחרי האירוע.