Wochit: ליצור כתבת וידיאו לאתרי חדשות בעשר דקות

חברת Wochit מפיקה תוכני וידיאו אקטואליים בדרך כמעט אוטומטית, ומשלבת אותם באתרים חדשותיים

שיעורי הצפייה בתוכני וידיאו באינטרנט עלו משמעותית בשנים האחרונות ולצידם עלו גם היקפי התשלומים שהמפרסמים מזרימים, כדי לפרסם על פלטפורמה זו. אתרי חדשות בישראל ובעולם זיהו את המגמה הזו בזמן, ואין היום אתר אינטרנט שלא מתהדר בתוכני וידיאו בולטים. אך לצד זאת, האתרים נאלצים להתמודד עם כלכלה במשבר, עם ירידה בהכנסות הכלליות מפרסום, תקציבים קטנים יותר וכוח אדם מצומצם יותר. אז איך בכל זאת מפיקים וידיאו במציאות כזו?

אל הסיטואציה הזו נכנסת חברת Wochit, שהוקמה אשתקד, ומאפשרת לייצר כתבות וידיאו חדשותיות קצרות כמעט באופן אוטומטי, וללא עלות מצד אתרי החדשות. "אנחנו מנטרים כל מה שקורה באינטרנט בכל זמן נתון, מבינים מה הנושאים הבוערים ועל מה מדברים בחדשות. זאת באמצעות טכנולוגיות של ניתוח שפה טבעית, הבנת תוכן טקסטואלי ועוד", מספר דרור גינזברג, אחד ממייסדי החברה והמנכ"ל של Wochit.

הסכמי תוכן עם גופים שונים

לאחר הבנת האירועים החדשותיים, החברה משתמשת בהסכמי תוכן עם גופים שונים כמו Getty Images ורויטרס ולוקחת מהם קטעי וידיאו ותמונות כדי לשלב בכתבת הווידיאו שהיא מכינה. את הקריינות לכתבות הווידיאו מקליטים עשרות אנשים שהחברה מעסיקה מרחוק, שיושבים בביתם, מצוידים במיקרופונים איכותיים ומספקים שירות של 24 שעות ו-7 ימים בשבוע, בשפות שונות. כך, למעשה, משלבים קטעי וידיאו ותמונות עם קריינות ויוצרים כתבת וידיאו מעודכנת.

גינזברג מסביר, כי במידה שמדובר באירוע חדשותי מתגלגל, אז תחילה משתמשים בתמונות אילוסטרציה ובהמשך מעדכנים גם ויז'ואל וגם פרטים חדשותיים נוספים. "תוך עשר דקות אתה מקבל כתבת וידיאו", הוא מסביר. "יש צורך מאוד ברור בשוק - מחסור אדיר בתוכני וידיאו - ואנחנו מציעים דרך כלכלית לייצר אותם".

את Wochit הקימו גינזברג, לשעבר ממייסדי PicApp, שנמכרה לתאגיד המדיה ההודי Ybrant Digital ב-15 מיליון דולר, ורן עוז, שמשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות וממייסדי ביג בנד, שנמכרה ב-172 מיליון דולר לחברת ARRIS.

גינזברג מסביר, כי לאור העובדה שמדובר בתהליך שברובו הוא אוטומטי והחברה מייצרת מאות סרטונים ביום, התוכן לא יוצא החוצה ללא בדיקת איכות. "הנושא של האמינות הוא מאוד חשוב ואתה לא רוצה שיהיו טעויות", הוא אומר.

הסרטונים עצמם מופקים תחת הלוגו של Wochit, אך החברה גם מספקת אותם כ-White Label, משמע ללא אזכור לשם החברה, כך שניתן לחשוב שמדובר בתוכן מקורי של אתר החדשות שמציג אותם. בין לקוחות החברה ניתן למנות את יאהו, AOL ואחרות. החברה השלימה באחרונה סבב גיוס ומתכננת להקים משרד מכירות ופיתוח עסקי בניו יורק.

גינזברג מבהיר, ששיתוף הפעולה מצד האתרים לא יוצר עבורם סיכון - אתה יכול לשים כתבות וידיאו ולעשות מזה כסף בלי עלות כלשהי. באשר לפגיעה בעבודה עיתונאית באתרים, הוא לא רואה זאת כך. "אנחנו מייצרים תוכן נוסף. זה לא נועד להחליף עבודת תחקיר עמוקה או ראיון אישי, אלא בא לכסות הרבה יותר ממה שמסוגל צוות כתבים או עורכי וידיאו".

wochit
 wochit