בכירים בתעשייה האווירית: לבהרב לא היה די ניסיון בתחום

יו"ר תע"א הודיע לשר הביטחון על כוונתו לפרוש אחרי שנתיים בלבד בעקבות תחושת מיצוי

יו"ר התעשייה האווירית (תע"א), דב בהרב, הודיע על כוונתו לפרוש מהתפקיד ולפנות לעסקים פרטיים. בהרב מסר את הודעתו לפני מספר ימים לחברי דירקטוריון תע"א ולשרי הביטחון והאוצר, משה (בוגי) יעלון ויאיר לפיד. הוא מונה לתפקיד לפני שנתיים, בידי שרי הביטחון והאוצר לשעבר, אהוד ברק ויובל שטייניץ, במקום מי שמכהן כיום כשר החקלאות, יאיר שמיר.

בהרב נימק את החלטתו לפרוש מן התפקיד שנה לפני סיום כהונתו, בכך שמיצה את האתגרים שסומנו לו בתעשייה האווירית. בסביבתו אומרים כי במהלך השנתיים האחרונות הוא שם את יהבו על שינויים ארגוניים פנימיים בחברה, גיבוש תוכנית אסטרטגית חדשה ומינוי של בעלי תפקידים בכירים ובהם המנכ"ל, יוסי וייס, במקום המנכ"ל לשעבר, יצחק ניסן.

עם זאת, הפרטת החברה, שנמצאת בבעלות המדינה, לא יצאה לפועל. זאת, אף שערב מינויו אמר בראיון ל"גלובס" מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות לשעבר, דורון כהן, כי מטרת מינויו של בהרב לתפקיד היא לקדם ולהאיץ את ההפרטה של תע"א.

בכירים בחברה ידעו לספר כי מהלכים ממשיים שבכוחם להוביל לקידום תוכנית ההפרטה לא נעשו, לרבות דיונים רלוונטיים שיכולים להעיד על כוונה רצינית בנושא. להט ונחישות לקדם את הנושא לא נראו גם מצד משרדי האוצר והביטחון. זאת חרף אמירותיו של היו"ר הקודם שמיר, ולפיהן היה בכוחו להוביל את הפרטת התעשייה האווירית במסגרת הסכמות והבנות עם העובדים.

בכירים בתעשייה האווירית טענו היום כי במהלך תקופת כהונתו צבר בהרב לא מעט יריבים על רקע השינויים שבחר להוביל בה. לפחות חלק מאותם יריבים ניסו לייחס לו את התמסמסות המהלכים להפרטת החברה ואחרים טענו שהוא לא הטביע בה חותם משמעותי. לאלה נוספו טענות בנוגע למידת היכרותו עם השוק הביטחוני שאליו מפנה תע"א את פעילותה - וזאת על רקע היעדר ניסיון מצדו בתחום. טרם מינויו לתפקיד, שימש בהרב כנשיא חברת אמדוקס. בראיון מלפני כחצי שנה ל"גלובס" הוא אפיין את התעשיות הביטחוניות כאטיות, בשל היעדר השקיפות ומחמת הסודיות שאופפת את פעילותן ביחס לחברות היי-טק אזרחיות, שמשיגות פריצות דרך טכנולוגיות מרשימות.

שר הביטחון יעלון מתכוון לחפש בימים הקרובים יו"ר חדש לתע"א במקום בהרב.