היינו רוצים אותן כאן: הנה החברות שיוסיפו לנו המון שיק אם יגיעו לישראל

הנוכחות השיקית שהביאו איתן הרשתות הבינלאומיות שהצליחו להתאזרח בישראל, עושה חשק עז לייבא לכאן עוד כמה רשתות לוהטות שישדרגו אותנו ■ כדאי שיגיעו גם אם באיחור אופנתי


Weekday

בזכות המצב רוח הניו-יורקי

גן עדן לחובבי מותגים יוקרתיים ולכאלה שמקפידים להיות תמיד מעודכנים ולונה פארק לפאשוניסטיות שנראות מיליון דולר או שואפות לתואר. בחנות - שמלות, חולצות, מכנסי ג'ינס ושאר אקססוריז לגברים ולנשים, חלקם תוצרת עצמית של הרשת הסקנדינבית וחלקם ייבוא של מותגים נחשבים כמו צ'יפ מאנדיי השבדי, כריסטוף למייר (המעצב הראשי של מותג היוקרה הצרפתי הרמס) ועוד. בקיצור, הרבה בגדים יפים ואביזרים שעושים מצב רוח ניו-יורקי במיוחד.

Uniqlo

בזכות העיצוב היפני, שקשה לעמוד בפניו

היתרון של בגדי הבסיס של הרשת היפנית טמון קודם כל בחומרי הגלם המשובחים: הדנים היפני המרכיב את מכנסי הג'ינס הוא מהמשובחים שברשתות האופנה, הסריגים עשויים לרוב מקשמיר נעים והכותנה עבה אך נעימה למגע. שלא לדבר על העובדה שקשה לעמוד בפני עיצוב יפני, שכמעט תמיד מצליח להיות עדין, פונקציונלי וכובש בעת ובעונה אחת. זה נכון גם כשזה מגיע לבגדים של יוניקלו (קיצור של Unique Clothing), שמצליחה ליצור פריטי בייסיק מצטיינים לצד קולקציות קפסולה מתקדמות יותר.

Acne

בזכות הדיטיילים

מיום הקמתו של מותג הג'ינסים השבדי, הוא מקפיד למלא את חלל החנויות לא רק בפריטים משובחים, אלא גם בהזרקות של דיטיילים מעניינים, שהופכים אותו להרבה יותר ממותג אופנה מן המניין. אך לפני הכול, אקנה עונה על הצורך הבסיסי ביותר בכל מלתחה - מכנסי ג'ינס. גם הצורך השני במעלה לא נשאר מקופח - הטי-שירטים, חלקם מודפסים, חלקם חלקים - כולם עומדים ברף גבוה ומשדרים תחכום נונשלנטי. לצד הפריטים הבסיסיים, אפשר למצוא גם פריטים ייחודיים, כמו ז'קטים מחויטים עם דש מעור, מכנסונים קלאסיים או קרדיגנים קלילים עם דיטיילים קטנים אך שובי לב.

stories other &

בזכות הזוהר הנינוח

הצעקה האחרונה והלוהטת מבית היוצר של H&M, היא המותג החדש שהושק השנה בשם stories other &. מדובר בפריטי לבוש ואקססוריז בעלי זוהר נינוח, שמתאימים לאירועים סמי-רשמיים במחיר ידידותי למדי ביחס לאיכותם ולעיצובם המעודכן (היא קצת יותר יקרה מ-H&M וקצת יותר זולה מקוס). כיאה למותג שמנסה למצב את עצמו במקום טוב באמצע על הסקאלה שבין יוקרה לנגישות, עד כה נפרשו חנויות הרשת בשבע בירות פאשוניסטיות באירופה ואפשר להמר שהחנות הבאה תיפתח בניו-יורק. בינתיים, ניאלץ להסתפק בהצצה לאתר המהפנט של המותג.

Urban Outfitters

בזכות המגוון העשיר

לאורבן כבר היו ימים יפים יותר שבהם החולצות המשובצות ובגדי הקז'ואל שלהם נראו הרבה יותר רלבנטיים, אבל המבחר של החברה הוא כה עשיר שעדיין היינו רוצים אותו אצלנו, שלא לדבר על הסיילים השווים שהיא מציעה מדי סוף עונה. בדומה לאמריקן אפרל, גם כאן מדובר ברשת הנחשבת לספקית הבגדים של דור ההיפסטרים ובשל כך מעוררת לא מעט אנטגוניזם, אך גם מציעה סגנון עיצובי ייחודי.

Urban Outfitters / צילום: רויטרס
 Urban Outfitters / צילום: רויטרס

Cos

בזכות הזהות המובחנת והמחמיאה

Cos היא מסוג החנויות שאפשר לרכוש בהן מלתחה שלמה שתתאים כמעט לכל מצב ואירוע ותשמור על רלבנטיות לאורך זמן. נקודת החוזק של הרשת הסקנדינבית, שמשרדיה מבוססים בלונדון, היא קודם כל מחויטים בגזרות מצוינות, עשויים היטב ביחס למחירם הנגיש - אבני יסוד שצריך בכל מלתחה. על אף שהיא נחשבת לאחות הקטנה והצנועה של H&M הענקית, בפועל יש לה יתרון אדיר על בת משפחתה המשגשגת - זהות מובחנת שהיא לחלוטין שלה בשילוב שליטה מלאה בגזרות מחמיאות ובקווים נקיים.

המעצבים של קוס לא מסתפקים בייצור פריטי מפתח טובים במראה מתוחכם, אלא מצליחים לפתח מדי עונה מספר ניכר של צלליות ומבנים מעוררי התפעלות מחומרי גלם טובים, הצבועים בפלטה עונתית מדויקת.

Oysho

בזכות המחירים הזולים יחסית

האחות הסקסית של זארה הספרדית, מציעה ליין מקסים של פריטי הלבשה תחתונה, המיועדים לנשים שמאמינות שמה שנמצא מתחת לבגד חשוב לא פחות מהבגד עצמו. ביחס לעיצובים היפים והפתייניים (המראה המינימליסטי הרי לעולם לא משעמם), האטרקציה של המותג היא המחירים הזולים שלו באופן יחסי לפריטי הלבשה תחתונה.