ההסתדרות: רשות השידור החלה להניע את הרפורמה

זאת למרות שהרפורמה ברשות השידור הוקפאה הרשות נערכת לסגירת סניף אגף הגבייה שלה בטבריה, ובהסתדרות מוחים על כך

רשות השידור נערכת לסגירת סניף אגף הגבייה שלה בטבריה. ל"גלובס" נודע כי בהסתדרות מוחים על ההחלטה לסגור את הסניף הצפוני המשרת את תושבי אזור הצפון, זאת בטענה כי סגירת סניפי הגבייה היא חלק מתהליך הרפורמה, ואילו כרגע הוקפאה הרפורמה.

בחודשים האחרונים סגרה רשות השידור גם את סניף אגף הגבייה בבאר-שבע, וכעת המענה היחיד לתושבי הדרום הוא בסניף בראשון-לציון.

על-פי מכתב ששלח המזכיר הארצי בהסתדרות עובדי המדינה, דורון קרני, ושהגיע ל"גלובס", ההסתדרות טוענת כי תתנגד בכל תוקף לסגירת הסניף, וכי לא תהסס לנקוט אמצעים כדי "לסקל כוונתכם זו", לשון הפנייה המופנית למנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם.

על-פי הפנייה, "הדבר עומד בניגוד מוחלט להסכמות בינינו בדבר אפשרות לסגירת סניפי אגף הגבייה, סגירה בתנאי שהרפורמה תחול על עובדי רשות השידור. מאחר שהרפורמה בוטלה על-ידי הממשלה, הרי שגם הסכמה זו בטלה".

יש לציין כי עד כה, מאז שהוקפאה הרפורמה ברשות השידור, לא נשמע קולה של ההסתדרות, והיציאה של אנשיה נגד ההנהלה היא עליית מדרגה במאבק על הרשות. הסיבה שבגינה קרני מתנגד לסגירת הסניף היא פגיעה בעובדיו, שעשויים לעזוב את הרשות ללא התנאים המגיעים להם במסגרת הרפורמה, שכאמור לא תתבצע.

ברשות השידור סירבו להגיב. מההסתדרות לא נמסרה הודעה.

מטה המאבק להצלת השידור הציבורי ביקש להגיב לדברים ומסר: "תמוה מאוד שבזמן שהוחלט להקפיא את הרפורמה ברשות השידור והעתיד לוט בערפל, פועלים גורמים שונים, לרבות מהנהלת הרשות, בדרך של ביצוע בפועל של הרפורמה, כל זאת בצורה שקטה וחשאית.

"התנהלותה של המדינה בנושא רשות השידור בעייתית ומלמדת כי ההסכמים שעליהם חתמו העובדים לא שווים דבר. חלק מהעובדים יצאו לפנסיה מוקדמת על סמך הבטחה שלטונית, וכעת נעשה ניסיון לפגוע בעוד קבוצה של עובדים, מבלי שמוצג בפניהם עתידם וגורלם הכלכלי. המטה, המייצג מאות עובדים, קורא ליישם את הרפורמה".