"השוק עדיין יכול לעלות, בעיקר מניות בנקים ונדל"ן מניב"

מאיה קולנגייב מהלמן-אלדובי מאמינה כי בטווח הקצר, השוק המקומי והאמריקאי יכולים להניב תשואות גבוהות גם ב-2014

אחרי עליות של 25% במדד ה-S&P 500 ושל כ-12% במעו"ף מתחילת השנה, בבית ההשקעות הלמן-אלדובי סבורים כי השווקים נמצאים בצומת דרכים משמעותית. "שוקי המניות אטרקטיביים, אך יש לזכור כי הם רשמו עליות משמעותיות בשבועות האחרונים, ונושקים כיום לרמות שיא. אנו ממליצים להיצמד לטוווח הבינוני-ארוך, תוך הבנה כי תיתכן תנודתיות רבה לאורך הדרך. בנוסף, אנו מתקרבים לסוף השנה, ועשויים לראות מגמה קצרת טווח של מימוש רווחים ע"י המשקיעים".

מאיה קולנגייב, מנהלת תחום מניות בהלמן-אלדובי, מעריכה כי "בשנת 2014 יהיה קושי לחקות תשואות אלו, אם בארה"ב יחלו הפחתת הזרמות הכספים לשוק. עם זאת, בטווח הקצר השווקים בארץ ובארה"ב יכולים להגיע לפסגות גבוהות יותר. השוק האמריקאי מונע ממדיניות מוניטרית מרחיבה, מריבית נמוכה ומאינפלציה נמוכה, והשוק המקומי נהנה בנוסף גם מרגיעה בזירה הגיאופוליטית".

למרות שהמעו"ף נמצא פחות מ-1% מרמת השיא שלו, קולנגייב סבורה כי "שוק המניות עדיין בעל פוטנציאל עלייה, על רקע תמחור נוח יחסית ואטרקטיביות נמוכה באפיקים הסולידיים. נראה כי המניות יהוו אפיק השקעה מועדף בתנאים הללו".

בסך הכול מקצה קולנגייב 20% לרכיב המנייתי בישראל, וממליצה על השקעה "בסקטורים דפנסיביים בעלי צמיחה, כגון סקטור הבנקים שנמצא במהלך רוחבי של התייעלות תפעולית. הסקטור נסחר במכפיל ממוצע של 0.85 וצפוי לחזור בטווח הנראה לעין לחלק דיבידנדים ברמות שאליהן התרגלנו טרום המשבר בשווקים".

בין מניות הענף מזכירה קולנגייב את הפועלים ואומרת כי הבנק "מאופיין במגמת צמיחה, מתמקד באשראי קמעונאי ועסקים בינוניים על חשבון תאגידים גדולים, וצפוי להשיג תשואה להון של 9.5%-10% לתקופה הקרובה".

קולנגייב מזכירה גם את ענף הנדל"ן המניב, "חברות הסקטור ניצלו את סביבת הריבית הנמוכה וביצעו מהלכים של מיחזור חובות". בין מניות הענף היא מזהה פוטנציאל במניית אשטרום נכסים, שלדבריה "נסחרת במכפיל הון של 0.95 בעוד חברות דומות נסחרות במכפיל של מעל ל-1". מניה נוספת היא של חברת סאפיינס מקבוצת פורמולה. "החברה מציגה שיעורי צמיחה גבוהים בשל פעילות בשוק צומח, שצפוי להמשיך לצמוח", היא אומרת, "מנוע הצמיחה המשמעותי של החברה הוא שוק ביטוחי החיים והפנסיה בארה"ב. עם זאת, עסקאות המשך מושפעות מצמיחת המשק ומהחלטות חברות הביטוח להמשיך להשקיע ב-IT".

"המח"מ הקצר עדיף"

לרכיב המנייתי בחו"ל מקצה קולנגייב 15% מהתיק. "השקעה בשוק האמריקאי מעניינת למרות רמות המחירים הגבוהות, בהתבסס על זמינות הכסף עבור המשקיעים. אנו נמצאים במצב שבו הכסף ה'חכם' זולג מהשוק והכסף ה'טיפש' זורם פנימה, ובכל זאת עדיין יש פוטנציאל עלייה", היא אומרת.

קולנגייב מדגישה כי "רצוי להשקיע באופן סלקטיבי בשווקים המתעוררים, בעיקר במדינות שבהן חל פיחות משמעותי בשער המטבע. אם שערי המטבע בשווקים כמו הודו וברזיל יישארו ברמות נמוכות, סביר שנראה צמיחה עתידית על בסיס שיפור כושר התחרות שלהן".

עוד בחו"ל, קולנגייב מקצה 10% מהתיק לאג"ח קונצרניות מעבר לים ואומרת כי "לדעתי יש מקום לאג"ח זרות בעלות ביטחונות טובים, אך חשוב לבחור אותן באופן פרטני ולא באמצעות תעודות סל או מכשירים פסיביים אחרים".

באפיק זה קולנגייב שמה דגש על ענפי תעשייה, תשתיות, תקשורת וקמעונאות בדירוגי השקעה שנעים בין BBB ל-A.

לגבי שוק החוב המקומי היא אומרת כי "שוקי האג"ח הממשלתיות והקונצרניות נסחרים בתשואות ובמרווחים נמוכים בשל הריביות הנמוכות בעולם והצפי להמשך סביבת ריביות נמוכות בחודשים הקרובים. דבר זה ימשיך לתמוך באפיק הסולידי".

קולנגייב מקצה לרכיב הקונצרני המקומי 25% מהתיק ואומרת כי "רצוי לבנות תיק של חברות קטנות במצב כלכלי יציב, בעלות יכולת עמידה בהתחייבויותיהן בשנתיים הקרובות, בדירוג A ומעלה, אשר ישמשו תחליף לנזילות. המח"מ המומלץ הוא קצר, מאחר שעליית ריבית עתידית (ואפילו הציפיות לכך), תגרום לעליית תשואות ולהפסדי הון".

בעניין הרכיב הממשלתי, היא אומרת כי "ציפיות האינפלציה נמוכות לשנה הקרובה, ולכן האפיק השקלי עדיף על פני האפיק הצמוד במח"מ בינוני" ומקצה 20% מהתיק לאג"ח ממשלתיות שקליות ו-10% לאג"ח ממשלתיות צמודות.

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של מאיה קולנגייב
 ההמלצות של מאיה קולנגייב

תיק ההשקעות של מאיה קולנגייב
 תיק ההשקעות של מאיה קולנגייב