הלמן אלדובי: "המעו"ף עשוי לעלות ב-10% בשנת 2014"

בבית ההשקעות מתריעים: בשוק האג"ח הקונצרני עלולה להתפתח בועה ■ הסקטורים המומלצים בארץ: בנקים, ביומד, טכנולוגיה ונדל"ן

החגיגה בבורסה באחד העם תימשך גם ב-2014, והמעו"ף עשוי לעלות בכ-10% לרמת ה-1,500 נקודות - כך סבורים בבית ההשקעות הלמן אלדובי. במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ד'), הציגו כלכלני בית ההשקעות, שמנוהל על ידי רמי דרור, את תחזיותיהם לשנה הקרובה.

לצד האופטימיות של הלמן אלדובי לגבי שוק המניות המקומי, שנכונה גם לזה האמריקאי (ה-S&P 500 עשוי לדעתם לחצות את רמת ה-2,000 נקודות, כלומר להתחזק בכ-10%), בבית ההשקעות השמיעו הבוקר לא מעט אזהרות. "בשוק האג"ח הקונצרניות המקומי עלולים להתפתח מאפיינים של בועה", התריעו, תוך שהם מציעים לבחור את איגרות החוב בסלקטיביות ולקצר את המח"מ כדי לצמצם את הסיכון.

בהלמן אלדובי מתריעים גם מפני התחזקותו של השקל מול הדולר, שאתמול, לראשונה מאז 2011, ננעל מתחת לשער של 3.5 שקלים. "בנק ישראל לבדו לא יוכל למנוע את המשך התחזקות השקל, ועל הממשלה לנקוט צעדים ממשיים לסייע להיחלשותו של המטבע המקומי", ציינו. לדעתם, יש לנקוט בשני צעדים מיידים: הראשון, העלאת המיסוי על תנועות הון לטווח קצר של משקיעים זרים. השני, מיסוי משמעותי על זרים הרוכשים דירות להשקעה בישראל - צעד שלדעתם "יפחית גם את מצוקת הדיור, ועשוי לסייע בהורדת מחירי הדיור בארץ".

הריבית עוד תרד

עוד הם צופים, כי בשנת 2014 בנק ישראל יוריד את הריבית לרמה של 0.75%, וזאת על מנת לעודד את הצמיחה במשק. "לאור הפעילות הכלכלית הממותנת וסביבת האינפלציה הנמוכה, הריבית צפויה להמשיך להיות נמוכה גם היא. שוק העבודה המקומי וחוזקו של השקל, ימשיכו להערכתנו להוות הגורם המרכזי להחלטות הריבית הבאות", הסבירו.

בחודשים האחרונים נרשמה ירידה ביצוא הישראלי, אולם בהלמן אלדובי צופים כי בשנה הבאה המגמה תתהפך. "גם הירידה החדה בהשקעות שהתרחשה בתחילת 2013 צפויה להסתיים, אך הצריכה הפרטית החזקה ברבעונים האחרונים עשויה להתמתן", ציין אילן ארצי, מנהל ההשקעות הראשי של הלמן אלדובי.

אז איפה כדאי לשים את הכסף בשנה הבאה? בבית ההשקעות ממליצים על השקעה בבנקים המקומיים, בדגש על הפועלים ומזרחי-טפחות; בסקטור הביומד, בדגש על כלל ביוטכנולוגיה; בסקטור הטכנולוגיה, בדגש על סאפיינס ונובה; ובסקטור הנדל"ן, בדגש על החברות עזריאלי, שיכון ובינוי ו-ADO.