"מניית אפל יכולה להגיע ל-800 דולר עוד השנה"

מה צופה ג'וזף גרינקורן, מייסד Morris Group, שהניבה בשנתיים האחרונות תשואה של 117% על השקעות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות שלה, למניות בולטות בתחום

מניית Wix יכולה להגיע מרמות של 30 דולר אפילו ל-100 דולר תוך שנתיים, אפל עשויה להגיע מ-525 דולר ל-800 דולר עוד השנה, ואילו במניית טוויטר דווקא צפויה "לתקן" מטה ולרדת מ-56 דולר לכ-45 דולר בטווח הקרוב. אלו הן מקצת התחזיות של ג'וזף גרינקורן, מייסד ומנכ"ל Morris Group, קרן המתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה ורשתות חברתיות, ועובדת עם גופים מוסדיים מארה"ב.

גרינקורן, שעסק בעבר בתחום הנדל"ן והמשכנתאות, עלה ארצה לפני כשנה וחצי, ולקרן שלו יש כיום גם סניף בישראל. מנתוני הקרן עולה שב-2012-2013 (שהיו שנים טובות בשוק ההון, בפרט למניות טכנולוגיה ואינטרנט) היא הניבה תשואה של 117% על השקעותיה במניות המגזר.

הנה מה שגרינקורן חושב היום על כמה מניות טכנולוגיה מוכרות, ועל עוד מניה ישראלית מתחום שונה.

אפל

■ סימול: AAPL

■ מחיר מניה: 525 ד'

■ שווי שוק: 469 מיליארד ד'

"אפל היא אחת משתי החברות שאני הכי אוהב השנה", אומר גרינקורן. "היא סיפור של טרן-אראונד. יש לה כמעט 200 מיליארד דולר במזומן, וזה לא הגיוני שהמניה כל כך זולה. להערכתי, היא יכולה להגיע למחיר של 750-800 דולר השנה". הוא מזכיר שמועות בשוק על השקה של שני אייפונים חדשים וכניסה לשוק הטלוויזיה, ומציין: "אפל קצת איטית, אבל כשהיא עושה משהו היא עושה זאת נפלא. אני לא מודאג מהצמיחה שלה, ואני רואה את הדיבידנד שהיא מחלקת כבונוס. המניה מוערכת ממש בחסר".

גוגל

■ סימול: GOOG

■ מחיר מניה: 1,204 ד'

■ שווי שוק: 405 מיליארד ד'

"גוגל משלימה את צמד האהובות עליי השנה. זו חברה מדהימה, שתמיד מנסה להיות כמה צעדים לפני כולם ולהיכנס לתעשיות חדשות", אומר גרינקורן. "רכישת מוטורולה מוביליטי נתפסה ככישלון, אבל אנשים נוטים לשכוח שבזמנו היא נחשבה להזדמנות. היום היא משקיעה הרבה בתחום הרובוטיקה. במקביל, יש לה פיילוט של שירות אינטרנט מהיר במיוחד וזול מהרגיל, שהיא בודקת בקנזס סיטי. גוגל היא סיפור צמיחה נהדר, כי היא משקיעה הרבה בעתיד, ולרוב היא מגיעה לפני כולם. לכן מבחינתי גוגל היא 'קנייה חזקה'".

טוויטר

■ סימול: TWTR

■ מחיר מניה: 55.92 ד'

■ שווי שוק: 30.5 מיליארד ד'

טוויטר הונפקה לראשונה בניו יורק בנובמבר 2013 ובחודשים שחלפו מאז היא זינקה ב-115%. "אני אוהב את טוויטר כחברה, ולדעתי בשוק לא מבינים שהיא לא רוצה להיות פייסבוק - היא נישה", אומר גרינקורן. "בטוויטר יש יותר 'מחויבות' של המשתמשים משאר בפייסבוק. היא חברה מצוינת, אולם השווי שלה הקדים את עצמו. המניה תתקן ותרד לרמות של סביב 45 דולר, בעיקר לאור העובדה שנגמרת תקופת ה-Lock-up שלאחר ההנפקה, וניתן להתחיל לממש מניות. היא חברה מצוינת לטווח הארוך, אבל שורט בטווח הקצר".

Wix

■ סימול: WIX

■ מחיר מניה: 29.35 ד'

■ שווי שוק: 1.1 מיליארד ד'

חברת האינטרנט Wix מישראל הונפקה בנאסד"ק בנובמבר, ומנייתה טיפסה מאז ב-78%. בדומה לטוויטר, גם ב-Wix נגמרת תקופת ה-Lock-up, אך להערכת גרינקורן זה לא יגרור מימושים נרחבים. "Wix חברה פנטסטית, שמציגה צמיחה מדהימה. היא אמנם מפסידה, אבל כדי לצמוח צריך כסף, וקשה לצמוח ולשמר תזרים מזומנים חיובי. מה שמדהים זה שב-2013 מספר המנויים שלה צמח בכ-50% ובפרימיום אפילו ב-70%. אם החברה תמשיך לעבוד כמו היום, אני רואה את המניה מוכפלת ב-2014 ומגיעה ל-100 דולר תוך שנתיים".

סודהסטרים

■ סימול: SODA

■ מחיר מניה: 40.46 ד'

■ שווי שוק: 843 מיליון ד'

הנה התייחסות בונוס - לסודהסטרים, מפתחת המערכות הביתיות לייצור משקאות מוגזים; זו עלתה באחרונה לכותרות על רקע פוליטי, וכן בעקבות השקעה שביצעה קוקה קולה והכניסה אותה לתחרות ישירה יותר מול החברה הישראלית. "כדאי לסודהסטרים למצוא שותף אסטרטגי, לדוגמה סנאפל או קראפט פודס, שרוצה לגדול בשוק הזה, ירכוש נתח מהחברה ויאפשר לה יכולות הפצה וכסף. חשוב שסודהסטרים תתרחב בשוק המסחרי. נכון להיום, מניית סודהסטרים זולה, אבל היא יכולה ללכת לכל כיוון".