וול סטריט סגרה בעליות, הנאסד"ק בשיא מאז אפריל 2000

טאואר פרסמה היום דוחות כספיים ■ ג'נט ילן: "לא מעט נתוני מאקרו שפורסמו לאחרונה היו חלשים מהצפוי. עם זאת, עדיין קשה להעריך אם מדובר בחולשה של הכלכלה או בהשפעה זמנית של מזג האוויר"

יום המסחר בוול סטריט ננעל (ה') בעליות, לאחר סגירה מעורבת בבורסות אירופה ולאחר פרסום נתוני מאקרו. יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן העידה היום בגבעת הקפיטול ודבריה תמכו בשוק. מדד הנאסד"ק עלה בסיום לשיא חדש מאז חודש אפריל 2000 ומדד ה-S&P 500 העפיל לשיא כל הזמנים.

ב-15:30 שעון ישראל התפרסם נתון ההזמנות החדשות למוצרים ברי-קיימא לחודש ינואר, שרשם ירידה של 1% לעומת צפי לירידה של 2.5% לאחר נפילה של 4.2% בדצמבר 2013.

באותה שעה פורסם גם נתון תביעות האבטלה השבועיות, שרשם עלייה של 14 אלף לרמה של 348 אלף תביעות לעומת צפי ליציבות.

"לא מעט נתוני מאקרו שפורסמו לאחרונה היו חלשים מהצפוי. עם זאת, עדיין קשה להעריך אם מדובר בחולשה של הכלכלה או בהשפעה זמנית של מזג האוויר". כך אמרה ג'נט יילן, יו"ר הפדרל ריזרב, בפתיחת עדותה בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. בכל אופן, אמרה ילן, "אנחנו בפדרל ריזרב מעריכים שהמדיניות המוניטארית המרחיבה צריכה להימשך עוד זמן בכדי לתמוך בכלכלה".

בהמשך הוסיפה ילן כי "המדיניות הפיסקאלית הכבידה על הכלכלה לאחרונה וכמובן שיש השפעה לכך גם על המדיניות המוניטארית. ב-2014 ההשפעה של המדיניות הפיסקאלית צפויה להיות נמוכה יותר".

טאואר זינקה לאחר הדוחות

ענקית הקמעונאות בסט ביי פרסמה את תוצאותיה הכספיות לפני פתיחת המסחר. מניית JC פני זינקה ברקע דוחות טובים מהצפי של השוק.

טאואר פרסמה היום דוחות. על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי לשנת 2013 הסתכם ב-56 מיליון דולר, או 1.41 דולרים למניה. ברבעון הרביעי של 2013 רשמה החברה הכנסות של 134 מיליון דולר, עלייה של 2% בהשוואה לרבעון הקודם.

יצרנית המכונית החשמלית טסלה , המרכזת עניין רב בימי המסחר האחרונים, המשיכה לעמוד במוקד ברקע הודעתה כי תבנה מפעל סוללות בארה"ב בהשקעה של 5 מיליארד דולר.

כלכלני אופנהיימר ציינו בעדכון לסקירה היום כי חברת סודהסטרים פרסמה אתמול דו"חות בהתאם לאזהרת הרווח ובנוסף, סיפקה תחזית מתחת לצפי ל-2014 והביעה זהירות בנוגע לרבעון הראשון של השנה. "אנחנו מורידים את תחזית הרווח הנקי המתואם למנייה ל-2014 בכ-18% ומותירים את דירוג המנייה על Perform".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]