איך ייראה עליכן הג'ינס? הצצה למותגי הג'ינסים המובילים לעונת האביב

באביב הזה, מכנסי הג'ינס הנשיים פורקו והורכבו מחדש והם מוצעים במגוון גזרות מתוחכמות, מקוריות, יצירתיות ויפות - צפו בקולקציות

אומרים על הג'ינס שהוא כמו עור שני שמזדקן איתנו אך התכונה שהכי מייחדת אותו היא שככל שהוא מזדקן, כך הוא יפה יותר. באביב הזה, מכנסי הג'ינס הנשיים פורקו והורכבו מחדש והם מוצעים במגוון גזרות מתוחכמות, מקוריות, יצירתיות ויפות - חלקם מעוצבים להפליא ומיעוטם כמעט מוזרים.

מאז שהומצא הג'ינס, בסוף המאה ה-19, בתקופה שבה אלפי אנשים היגרו אל החוף המערבי של ארה"ב בחיפוש אחר זהב ונזקקו למכנסי עבודה נוחים ועמידים, העולם השתנה לחלוטין. סמל התיעוש הקודם, שהפך לאובייקט של צריכה גלובלית, הוא הבגד האוניברסלי שאי אפשר להימנע ממנו, אשר אוחז כעת את הכלכלה העולמית כולה בחמשת כיסיו. ילדות, אימהות או סבתות - לכולן יש ג'ינס. אין שום בגד אחר שאפשר לומר זאת עליו. אז נכון, הג'ינס הוא גם אוסף שלם של מגרעות: הוא מתבלה, דוהה, נקרע בתפרים, נמתח בברכיים ובכל זאת, הוא התגלמות המודרניות, הנוחות והיציבות. לא מפתיע, שהיום כל בית אופנה מציע גרסת דנים נפרדת משלו. אבל אם לייצר מכנסי ג'ינס טובים זו מומחיות, לבחור אותם נכון זו אמנות - לכל אחת יש דעה משלה על ג'ינס, כשם שלכל אחת יש ג'ינס אהוב משלה בארון. האייטם הוותיק והנחשק הזה מאפשר להמציא אינסוף של סיפורים ומראות חדשים בכל יום.

איב סן לורן אמר פעם שחבל שזה לא היה הוא שהמציא את הג'ינס. דבריו מוכיחים שיש משהו בבד הנצחי הזה שחמק ממעצבי העל. ואכן, לא הם אלה שהביאו להצלחתו של הג'ינס לאורך השנים, מה שמוכיח כי סיפורי אהבה לא תמיד ניתנים להסבר.

חדשנית

G STAR

קולקציית הקיץ של G STAR מציעה סגנונות חדשניים בכמה גזרות שונות, כמו מכנסי הבויפרנד המחמיאים, בגזרה חדשה ונינוחה שעדיין שומרת על הצללית הנשית. גזרות הסקיני כוללות את דגם עם רוכסן גלוי, לצד סקיני מחטב ומפסל, עם יכולת מתיחה (דטרץ') גבוהה במיוחד, שעדיין שומרים על מראה דנים אותנטי. בדומה לגזרות מכנסי הג'ינס החדשות, גם הז'קטים והחולצות מגיעים במגוון רחב של גזרות מתקדמות ושטיפות מיוחדות.

מחירים: 200-2,500 שקל. להשיג בחנות הדגל של המותג במתחם שרונה ובחנויות המובחרות

G STAR / צילום: פיל הייל
 G STAR / צילום: פיל הייל

רוקיסטית

דיזל

קולקציית הנשים של דיזל העונה היא נועזת, אמיצה ושופעת אלמנטים מעולם הרוקנרול. עבור הנשים, המשמעות היא שילוב האופי של רוקיסטים מרדנים בסגנון דבי הארי (סולנית להקת בלונדי), למי שרוצה להיראות סקסית במראה היוניסקסי, עם סגנון מועדונים ספורטיבי ועכשווי. באשר לצבעוניות, לקראת העונה החמה, הג'ינס עובר טרנספורמציה מצבע אינדיגו לגוונים בהירים של כחול, כך שהבחירה הנועזת בג'ינס מעובד ודהוי בשילוב מעיל ג'ינס מכוסה כוכבים שמוצע בקולקציה, למשל, מציג מיזוג של רוקיסטיות ועצמאות עבור האישה המודרנית.

מחירים: 600-1,800 שקל. להשיג בחנויות המותג

דיזל / צילום: דניאל גרייסון
 דיזל / צילום: דניאל גרייסון

החלוצה

ליווייס

זה התחיל כמו במערבון ישן טוב, בשנת 1873, בקצה דרך מאובקת, המובילה מסן פרנסיסקו לגבול אריזונה. מה שנחשב אז לחידוש פונקצוניונלי ומהפכני של לוי שטראוס, בדמות מכנסיים וסרבלים עבור בוקרים, פועלים, כורים וחוטבי עצים, נמשך גם 140 שנה מאוחר יותר, מאלביס ועד קלינט איסטווד, לסמל הגבריות. לקח זמן עד שגם הנשים כבשו להן את חירותן ועל אף שבמשך זמן רב היה הג'ינס הנשי שונה מזה הגברי (בדרך-כלל עם רוכסן בצד), הצעירות המשוחררות של שנות ה-60 דרשו לעצמן - ואף השיגו - את הזכות ללבוש ג'ינס יוניסקס, ולהעביר את הרוכסן קדימה.

ליווייס לא נחה לרגע. ג'ינסים לבנים, הרבה סקיני, השפעות של פסטל, קרעים ומראה כחול כהה מאוד, הם רק חלק מהמאפיינים של הדגמים החדשים והיפים שמציעה החברה שהמציאה את הג'ינס.

מחירים: 450-700 שקל. להשיג בחנות המותג וברשת ג'ינס בר

ליווייס / צילום: ג'יימס דונובן
 ליווייס / צילום: ג'יימס דונובן

נטורל

Wrangler

בהמשך לקולקציות "דנים ספא" הקודמות של רנגלר, שבמסגרתו הוצעו ג'ינסים המועשרים בחומרים המטיבים עם העור (כמו שמן הזית למשל), הפעם מגיעה תורה של תמצית החוחובה. למעשה, מכנסי הסקיני ג'ינס Sunny Skin פותחו במיוחד במטרה להמריץ את לחות העור, עם כמוסות זעירות המכילות תערובת של שמנים טבעיים, הכוללות חוחובה, חומר המוכר בשם "זהב המדבר". בחברה מבטיחים: לבשי את הג'ינס מספר ימים והרגליים שלך יהיו רכות כמו משי, זוהרות ומוכנות לשמש. עוד בקולקציה: ג'ינסים הכוללים גזרת סקיני בגובה בינוני, החל מסגול ועד כחול שמים, בשטיפות חזקות ובולטות לעין, פריטים שעוצבו בהשראת המערב הפרוע (כולל חולצת הג'ינס המערבונית הנחשבת לאחד הפריטים הפופולריים ביותר של המותג).

מחירים: 500-750 שקל. להשיג בחנויות המובחרות

Wrangler / צילום: סקוט רינגלר
 Wrangler / צילום: סקוט רינגלר

הרפתקנית

7 For All Mankind

הקולקציה החדשה לאביב-קיץ 2014 של מותג הדנים האמריקאי, עוצבה בדמות "החוקר המודרני", עם סגנון חיים המשקף את הקצב העכשווי של העולם, שבו הגבולות מיטשטשים בין עבודה להנאה, בין רשמיות לסגנון חופשי יותר, בין פגישות בעיר להרפתקאות בחיק הטבע. כך, גם קולקציית הג'ינסים מיועדת למי שמקפידה להיות בתנועה מתמדת, בהלך רוח נונשלנטי אך מתוחכם, עם דגמי ג'ינס במראה נינוח ושליו, בצבעי אינדיגו ובגוונים שונים של כחול, לצד דגמים שחורים מחויטים יותר, וצלליות עשירות בנפח, בהשראת הרפתקאות בחיק הטבע.

טווח מחירים: 1,000-1,400 שקל. להשיג בחנויות האופנה המובחרות

For ALL Mankind 7 / צילום: סקוט רינגלר
 For ALL Mankind 7 / צילום: סקוט רינגלר

בשורות טובות

Pepe Jeans

סקיני צמוד עם גזרת מותן גבוהה וגזרת בויפרנד מחמיאה ממשיכים לאפיין את הקולקציה של מותג הדנים הבריטי, לצד הבחור החדש בשכונה - ג'ינס בגזרת Anti-Fit המיועד לבחורות שמחפשות את מקומן איפשהו באמצע, בין שתי הגזרות: הוא לא סקיני ולא ישר, לא צמוד ולא בגזרה רחבה, אלא בדיוק במקום טוב באמצע: גזרתו רחבה בחלקו העליון והולכת ונהיה צרה ככל שיורדים במורד הגבעה. הג'ינס הבהיר מתהדר בשני חורים בברכיים ובכך מייצג את מגמת החורים במראה המשומש.

מחירים: 730-900 שקל. להשיג ברשת FM

Pepe Jeans / צילום: בוני ויל
 Pepe Jeans / צילום: בוני ויל

מורשת מודרנית

LEE

גזרות נצחיות, שטיפות חדשות ורעננות, צבעים אמיצים ומראה מודרני - קולקציית אביב-קיץ של LEE, מתמקדת בקו מחודש לנשים, במטרה להדגיש מורשת של 125 שנה, בשיאה המודרני והעכשווי.

הצבע הכחול של הדנים מופיע על כל גווניו דרך שטיפות חדשות ורעננות ודהיות צבע מתוחכמות, לצד טכניקות של צביעה עמוקה, תפירת טלאים מתקדמת ופה ושם גם תוספת של צבע. גולת הכותרת של הקולקציה היא דגם ה-SCARLETT, ג'ינס סקיני עם חמישה כיסים, שבו המותן הרגיל מפנה את מקומו לגזרת סקיני חלקלקה - מהירך ועד לאימרת הג'ינס - שמסתיימת במפתיע בקרסול. מתוך 24 הגזרות של דגם SCARLETT, 16 מוצעות בבד דנים נמתח ולחלקם מתווספים פרטים כמו קרעים תפורים, גימורים מבריקים או הדפסים אינטנסיביים לכל אורך הג'ינס.

טווח מחירים: 450-700 שקל. להשיג בחנויות האופנה המובחרות

LEE / צילום: סקוט רינגלר
 LEE / צילום: סקוט רינגלר

מתקשטים

Replay

בריפליי לקחו את שתי המגמות הדומיננטיות צעד אחד קדימה: דנים בגזרת סופר-סקיני, לצד גזרת באגי קצרה יותר באורך הקרסול, ומכנסי ג'ינס בגזרה רחבה ומשוחררת. מי שחובבת את המראה המקושט, תשמח למצוא גם דגמים עם שימוש בהדפסים מקוריים, או שאר אפליקציות מרעננות כמו תכשיטים, פייטים בגוונים מבריקים ומאט, פנינים וטלאי משי מודפסים. עוד בקולקציה: וסטים מג'ינס וחולצות דנים משופשפות.

טווח מחירים: 400-5,000 שקל. להשיג בחנויות הרשת

Replay / צילום: אדגר ליב
 Replay / צילום: אדגר ליב