חוגגים ורוקדים: להקת בת-שבע חוגגת יובל ופותחת ברצף הופעות

להקת בת-שבע מחדשת קלאסיקות של נהרין לרגל שנת היובל ■ מפגש מחודש עם היצירות בקונטקסט עכשווי

יצירת מחול היא ישות חד-פעמית ומשתנה, וצפייה בעבודות פעם אחר פעם מאפשרת חוויה שונה ומעמיקה יותר, כך מאמין אוהד נהרין, הכוריאוגרף והמנהל האמנותי הכריזמטי, המנהיג מזה שני עשורים את להקת בת-שבע. הלהקה פותחת בימים אלה רצף הופעות לרגל שנת היובל שלה, ובחודשים הקרובים תעלה חידושים לשלוש עבודות "קלאסיות" של נהרין.

"ממותות", "מקס" ו"וירוס של אוהד נהרין" הן שלוש יצירות עטורות שבחים ופרסים. חידוש עבודה מהרפרטואר הוא לא רק "רימייק" אלא גם התרחשות חדשה, המציגה את רוח הזמן. הרקדנים, וגם הקהל, משתנים, וכל מפגש בימתי כזה זוכה לקונטקסט עכשווי.

מחר (ג') עולה "ממותות", יצירה אינטימית משנת 2003, שמוצגת בחלל הסטודיו למחול, בישיבה בארבע צלעות, סביב האולם. היצירה בביצוע רקדני להקת בת-שבע. מבנה ישיבה ייחודי זה משנה את יחסי הבמה-קהל המסורתיים ויוצר חוויה אינטימית ומרגשת.

בשבוע הבא, ב-17 באפריל, תעלה מחדש בביצוע אנסמבל בת-שבע היצירה MAX (עלתה לראשונה ב-2007). זוהי היצירה הראשונה שבה חשף נהרין את האלטר-אגו הווירטואלי שלו, מקסים וואראט, והעניק לו קרדיט על הטקסט (בשפה מומצאת ובלתי נהירה), ועל פס הקול. במהלך המחול נוצרות דיסהרמוניות מכוונות בין הקצב המוזיקלי הנשמע בחלל האולם, על-ידי הקהל, לבין תנועת הרקדנים, והתוצאה נראית כתרגיל בהפרדת הגוף מהריתמוס.

לראשונה מאז נוצרה, תבוצע MAX על-ידי אנסמבל בת-שבע, הרכב הלהקה הצעירה, שהתפתח ללהקה מקצועית, העומדת בפני עצמה ומוזמנת לסיורים ברחבי העולם. "קבוצת הרקדנים באנסמבל זו קבוצה נפלאה שיש לי הרבה אהבה אליה. MAX מאפשר לי לעבור איתה תהליך משמעותי", אומר נהרין.

"וירוס של אוהד נהרין", שתעלה ב-23 לחודש, היא יצירה משנת 2001, המבוססת על המחזה "העלבת הקהל" של הסופר והמחזאי האוסטרי פיטר הנדקה. לדברי נהרין, "המחזה שולל את כל מה שקונבנציונלי בתיאטרון, ומנסר את הענף שעליו הוא יושב. בתוך כך נוצר איזשהו היעדר, שדה שמאוד מעניין להתנהל בו בתנועה".

שלוש היצירות יעלו ברצף עד חודש יולי. מחיר כל מופע: 150 שקל; כרטיס משולב לשלושת המופעים: 390 שקל