ארדן ביקש לבחון העברת שידורי המונדיאל מערוץ 1

שר התקשורת ביקש מאיגוד השידור האירופי לבחון מבחינה משפטית את האפשרות להעביר את זכויות שידור המונדיאל מערוץ 1 לערוצים אחרים, במקרה שעובדי רשות השידור יחריפו את העיצומים וישבשו את שידורו

איגוד השידור האירופי בוחן משפטית כיצד לנהוג במקרה שעובדי רשות השידור ישבשו את שידור המונדיאל. שר התקשורת גלעד ארדן ניהל היום (ב') שיחה עם מנכ"לית איגוד השידור, אשר מכר לרשות השידור את זכויות שידור הגביע העולמי ובחן את האפשרויות להעביר לשידור מערוץ 1 לערוצים אחרים את המשחקים במקרה שיהיו נסיונות לפגוע בהם.

לאור העובדה שרשות השידור התחייבה לשדר את המשחקים לציבור הישראלי בערוץ פתוח עם רכישתם, עשוי האיגוד לאפשר העברתם. מנכ"לית האיגוד, ביקשה לבחון את הנושא משפטית.

בתוך כך נמשכת השביתה בערוץ 1 וברשתות קול ישראל. מדובר בשביתה של ועדי הטכנאים, ללא נסיונות של הנהלת רשות השידור למנוע אותה. בצעד חריג תקפו עיתונאי רשות השידור את המהלך.

"עיתונאי קול ישראל ואגודת העיתונאים בתל אביב מגנים בחריפות רבה את מהלך הטכנאים להשתלטות עוינת על שידורי הרדיו והטלוויזיה", מסרו. "העיתונאים תוהים מה עושה ההנהלה כדי למנוע את מהלכיהם הדורסניים של הטכנאים ומשתוממים נוכח שתיקתה שמתפרשת כשיתוף פעולה פעיל. כזכור בעת עיצומי העיתונאים לפני חודשים אחדים ההנהלה פנתה לבית המשפט וכעת לא עושה דבר. על כן, נראה שהיא שותפה להשתלטות על השידור מתוך מטרה לחבל במאמצי ההבראה של השידור הציבורי.

עיתונאי קול ישראל ואגודת העיתונאים בתל אביב דורשים לקיים משא ומתן נקי וראוי על עתיד המשדר הציבורי החדש ורואים במהלכים הנוכחים פגיעה ביכולת לקיים משא ומתן שכזה. מטרתנו למן היום הראשון היתה שידור ציבורי עצמאי ומנותק מן הפוליטיקאים ואנו דורשים להכנס למשא ומתן מיידי כדי להשיג מטרה זו, ללא הפקעת המסך וזמן האויר השייכים לציבור כולו״.