ארה"ב מגנה את החטיפה; "יש סימנים רבים שחמאס מעורב"

עד עתה נמנעה ארה"ב מגינוי ■ בהודעה אישית של שר החוץ, ג'ון קרי, נאמר: "אנו חוזרים על עמדתנו שחמאס הוא ארגון טרור"

ג'ון קרי / צילום: רויטרס
ג'ון קרי / צילום: רויטרס

בפעם הראשונה מאז חטיפת שלושת תלמידי הישיבה, מגנה הערב (א') ממשל אובמה את החטיפה ומציין כי "יש סימנים ברורים שמצביעים על מעורבות חמאס" במעשה.

בהודעה אישית של שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, נאמר כי "ארה"ב מגנה נמרצות את חטיפת שלושת הנערים הישראלים והיא קוראת לשחרר אותם מיד".

"אנו עדיין מחפשים מידע על הגורמים שאחראים לפעולת הטרור המתועבת הזו", נאמר בהודעה, "אם כי יש סימנים רבים שמצביעים על מעורבות של חמאס".

"אנו עדיין מקבצים מידע, אך אנו חוזרים ומדגישים את עמדתנו, שחמאס הוא ארגון טרור שידוע בהתקפותיו על אזרחים חפים מפשע ושביצע חטיפות בעבר", אומר קרי.

הוא מוסיף: "אנו מתפללים למען המשפחות (של החטופים) והן נמצאות בליבנו. אנו מקווים שיחזרו שלמים ובריאים הביתה במהרה. אנו מוסיפים להציע תמיכה מלאה במאמצי ישראל למצוא את הנעדרים, ואנו מעודדים שת"פ מלא בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית. אנו מבינים ששיתוף הפעולה הזה נמשך".

עד עתה נמנע הממשל מהפניית אצבע כלפי החשודים בחטיפה ומהטלת אחריות לגורל החטופים על ממשלת הרשות.

לפי הערכות בוושינגטון, העובדה שהממשל מפנה עתה אצבע מאשימה כלפי חמאס נובעת מהוכחות שהציגה ישראל לפני ארה"ב ב-24 השעות שחלפו. הוכחות אלה, שאינן שנויות במחלוקת, מראות שחמאס או גורמים שקשורים בו אחראי למעשה.

בשלב זה לא ברור אם החטיפה תגרום לשינוי בתמיכת ארה"ב בממשלת הפיוס הפלסטינית.