"פולי מונו פולי" - מופע חדש של הרקדן והכוריאוגרף סהר עזימי

הרקדן והכוריאוגרף סהר עזימי שואל שאלות על זוגיות במופע מולטימדיה של מחול-מוזיקה-קולנוע

מתוך המופע "מונו פולי מונו" / צילום: גדי דגון
מתוך המופע "מונו פולי מונו" / צילום: גדי דגון

המופע החדש של הרקדן והכוריאוגרף סהר עזימי - "פולי מונו פולי", עוסק ביחסים זוגיים ובוחן במגוון ממדים את הפורמט הזוגי המקובל כל-כך. לצד עזימי, מופיעה הרקדנית והאמנית אורין יוחנן, ועל הבמה מלווים אותם יוצרת הקולנוע תמרה ארדה והמוזיקאי דידי ארז - שבחלק מהזמן מביימים את פעולות הרקדנים.

"המופע עוסק במערכות יחסים אלטרנטיביות", אומר עזימי. "כמו בחיים, במערכות יחסים פתוחות, בני הזוג מודעים ללונה-פארק המתחולל סביבם, ולכן במופע הזה משולב לונה-פארק של ז'אנרים ואמנויות. כיוצרים, אנחנו לא מחויבים לסווג את כלי הביטוי שלנו.

"לא רק רקדן, לא רק מוזיקה. בני הזוג על הבמה מקיימים יחסים עם כל החלקים, משחקים עם האינטימיות כמו גם הזוגיות והעירום".

עזימי (40) חלם בנעוריו על קריירה של זמר. את דרכו כרקדן התחיל רק בגיל 19, אחרי שאחיו צפה בו שר והעיר לו שהוא "עומד על הבמה כמו בול עץ".

בעקבות זאת, הוא החליט לקחת כמה שיעורי מחול, כדי לשפר את היציבה הבימתית שלו ולהרגיש קליל ומשוחרר יותר.

המפגש עם המחול היה עבורו גילוי שמשך אותו לכיוון היצירה המרכזית בחייו. הוא רקד בלהקות ענבל ובת-שבע, הופיע בתיאטרון קליפה וביצירות של הכוריאוגרפים ברק מרשל, נעה דר, רונית זיו, עמנואל גת ואחרים.

במקביל יצר עבודות מחול משלו, שעלו בהצלחה בארץ ובחו"ל. ביניהן "בוא תרגיש", "ריוורסי", "טורוס", "הרצל אמר" ועוד. עזימי גם לימד באקדמיה למחול בירושלים והיה המנהל האמנותי של פסטיבל "הרמת מסך", ובימים אלה הוא משמש כמנהל אמנותי של פרויקט "זירת מחול* של הזירה הבינתחומית בירושלים.

אחרי שנים רבות של התמסרות למחול, העז ועלה על בימת המוזיקה לפני כשנתיים בתוכנית The voice בערוץ 2, שם גם חשף בפומבי את התמודדותו כנשא HIV. הוא גם תיעד את סיפורו במופע "Cell in a human scale", שבו שיתף פעולה לראשונה עם ארדה החיה בפריז.

המופע "פולי מונו פולי" יעלה בבכורה בסוף השבוע (24, 25 ביולי) במסגרת "יוצר אוצר" שאצר עזימי בבית עמותת הכוריאוגרפים בנמל יפו. בסוף שבוע זה מופיעים גם הצ'לן שמוליק שטרנפלד, הרקדנית-כוריאוגרפית ענת גרגוריו, המופע המשותף 3Some, הכולל 3 יצירות מחול של אודליה קופרברג, סופיה קרנץ ואורי שפיר ועוד.