לאומי: השוק המקומי מסוכן - להשקיע מעט במניות ואג"ח

בבנק עדיין סבורים כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון ■ ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להעריך בסקירת סוף השבוע שלהם, כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. הכלכלנים ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל הם ממליצים על חשיפת שוק לארה"ב ולאירופה, חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, וחשיפת חסר ליפן.

יחד עםן זאת, באשר לשוק הישראלי הם טוענים כי "השילוב של פעילות כלכלית ממותנת וההשלכות האפשריות של הלחימה בעזה על הכלכלה הישראלית ברבעון השלישי של השנה, מחדדים את הסיכון בשוק המקומי. לפיכך, אנו נותרים בחשיפה נמוכה יחסית למניות ואג"ח קונצרני בישראל".

בבנק ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני (כ- 5 שנים) - התשואות האפסיות במח"מ הקצר אינן כדאיות עוד להשקעה, לדבריהם. מנגד, רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה.

באשר לאפיק הקונצרני בישראל, הם טוענים כי רמת המרווחים בו עדיין נמוכה וממליצים על חשיפה מצומצמת בלבד, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים-גבוהים ומח"מ בינוני-קצר. באפיק הקונצרני בחו"ל הם ממליצים על החזקה מועטה, תוך התרכזות בדירוגי ההשקעה הנמוכים ומח"מ בינוני.

עוד כותבים בלאומי, כי "התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל צפויות לעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני, וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית, בדגש על כלכלת ארה"ב. לכן, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)".

תיק ההשקעות המומלץ בבנק אגוד

בבנק אגוד ממליצים על השקעה ברכיב המנייתי בשיעור של 22% בתיק מייצג ו-36% בתיק ספקולטיבי, בהתפלגות של 40% בישראל ו-60% חו"ל. ברכיב חו"ל הם ממליצים על חשיפה של 40% לארה"ב, 40% לגוש האירו, 10% לבריטניה ו-10% לאסיה פסיפיק ללא יפן.

בנוסף ממליצים באגוד על השקעה במניות דיבידנד גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים. מבחינת הסקטורים בארה"ב הם ממליצים על השקעה בסקטורים הצריכה המחזורית בדגש על הקמעונאות, התרופות בדגש על סקטור הביומד, סקטור התעשייה בדגש על התחבורה, סקטור האנרגיה בדגש על חברות השירותים והציוד, סקטור הטכנולוגיה בדגש על הסמיקונדקטור וסקטור הפיננסיים.

בהתייחס להשקעה באירופה ממליצים באגוד להשקיע דרך תעודות הסל על היורו סטוקס 50 וכן תעודות על חברות המחלקות דיבידנדים. ללקוחות ספקולטיביים ניתן להיחשף למדד היורוסטוקס 600 ומבחינה סקטוריאלית לסקטור הפיננסיים באירופה. באסיה הכלכלנים סבורים כי ניתן "לתבל" את התיק עם חשיפה לאסיה פסיפיק ללא יפן.