הבורסה בת"א ננעלה בירידות חדות; טאואר נפלה 7.8%

מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 סבלו משבוע המסחר הגרוע ביותר מאז מאי 2012 - וההשפעה על הבורסה בת"א ניכרת ■ מדד ת"א ביומד קרס בכ-5%, טבע צנחה בכ-3%

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (א') בירידות חדות, בצל ירידות השערים החדות שחתמו בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט. שבוע המסחר, נזכיר, ייחתם ביום ג' לרגל החג השני של סוכות, והמסחר יהיה מקוצר עד 14:45. מדד המעו"ף השיל מערכו כ-2% בעוד מדד ת"א 75 סיים בירידה של 2.75%. ירידות חדות במיוחד נרשמו במדד ת"א ביומד שהשיל מערכו כ-5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-670 מיליון שקל.

מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 סבלו משבוע המסחר הגרוע ביותר מאז מאי 2012, ומדד הדאו ג'ונס רושם השנה תשואה שלילית עד כה. נראה כי המשקיעים בוול סטריט מודאגים מההאטה בכלכלת אירופה, וכעת מוצאים את הערות הפד כסימן לחולשה של הכלכלה האמריקאית.

מנהל השקעות ראשי ומנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, עידן אזולאי, ציין היום כי "הירידות בשוקי העולם בשבוע האחרון מהוות את התיקון שלו חיכו מזה זמן רב. הנתונים שמצביעים על צמיחה אפסית עד שלילית באירופה אינם חדשים ולכן לדעתי הטיעון הזה מהווה כעת לא יותר מההסבר 'התורן' לירידות. בסופו של יום, המשקיעים ימצאו עצמם בפני אותה דילמה שבה הם היו בשנים האחרונות שבה אלטרנטיבות השקעה שלהם מתמעטות והם נאלצים להגדיל את הסיכון בתיקיהם כדי ליהנות מתשואה".

הפעילים בתל אביב ממקדים גם תשומת לב לעובדה כי תקציב המדינה אושר בלילה שבין יום ג' ל-ד', לאחר דיון מרתוני. תקציב המדינה לשנת 2015 יעמוד על 328 מיליארד שקל. הגידול הריאלי בתקציב המדינה בין השנים 2014 ל-2015 יעמוד על 12.5 מיליארד שקל. סכום זה כולל בתוכו תוספת חד פעמית בגובה 4.3 מיליארד שקל עבור משרד הביטחון לטובת מימון ההתעצמות ופיתוח אמצעים המתבקשים לאחר מבצע ''צוק איתן''. יעד הגירעון יעמוד על 3.4% מהתוצר.

מניות במוקד

אלביט מערכות זכתה בחוזה בהיקף של 12.7 מיליון דולר לאספקת קסדות משולבות נוספות למסוק האפאצ'י של צבא ארצות הברית.

טבע הכריזה ביום ד' על תחילת תהליך של הגשת בקשה לתרופה חדשה ל-FDA, עבור טבליות הידרוקודון ביטרטראט בשחרור מושהה. בתרופה נעשה שימוש בנוסחה ניסיונית של הידרוקודון בשחרור מושהה ל-12 שעות וללא אצטאמינופן, לטיפול בכאבים חמורים, הדורשים טיפול יומיומי מסביב לשעון לטווח ארוך באופיואידים, ובמקרים שבהם אפשרויות הטיפול החלופיות אינן מספיקות.

פוקס דיווחה היום כי היא מנהלת מו"מ עם אלביט הדמיה, הזכיינית הנוכחית של אופנת מנגו בישראל, לרכישת פעילות המותג. אומדן מחיר הרכישה עומד על כ-28 מיליון שקל, וכן סכום נוסף שישולם עבור המלאי שיועבר לחברה.

בין המניות שבלטו לשלילה במניות המעו"ף, עקב פערי ארביטראז', ניתן למצוא את אופקו , טבע , כיל , נייס , טאואר ופריגו .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]