חדשנות משפחתית - אירועי חנוכה לילדים שוחרי היי-טק

חופשת החנוכה היא לא רק הופעות ופסטיבלים ■ משפחות שוחרות טכנולוגיה מוזמנות לאירוע Geekcon Kids - יום שכולו יצירתיות, חידושים והמצאות, ולקייטנה בהשראת האקתון

טכנולוגיה / צילום: shutterstock
טכנולוגיה / צילום: shutterstock

ביום שישי הקרוב, 19 בדצמבר, יתקיים ב"החווה" בתל אביב, אירוע משפחות שוחרות טכנולוגיה, תחת השם Geekcon Kids. מדובר בגרסה צעירה במיוחד של פסטיבל ממציאים מסורתי שנערך כבר עשור ופונה בדרך כלל לקהל הבוגר. גילי צגלה, ממארגני האירוע, מסביר כי המטרה היא לרכז את "טובי הגיקים בישראל, למפגש שמשלב יצירתיות, רובוטיקה, הנדסה ושלל תחומים טכנולוגים".

באחרונה הגיע למארגנים ביקוש מלמטה - תרתי משמע. "מאחר שנתקלנו בתלונות ובקשות לפתוח את הדלת גם לקהל הילדים, חשבתי לקיים סדרת אירועים פתוחים לכל המשפחה", מסביר עדי אבנית מ-Geekcon, שמרכז את המפגש הצעיר. אבנית מסביר כי האירוע אינו מוגבל בגיל, ומוזמנים להשתתף בו הורים, בנות ובנים בכל הגילאים. האירוע מתקיים בחסות שורה של גופים, בהם קרן ההון סיכון של מיקרוסופט, יאהו, גוגל, יאנדקס ועוד.

המטרה המרכזית, לדברי אבנית, היא להמציא וליצור דווקא המצאות לא שימושיות. "זו יכולה להיות מדפסת שמדפיסה באמצעות פופקורן או משחק וידיאו המופעל במשתנה", מספר אבנית על המצאות קודמות, "המטרה המרכזית שלנו היא ההנאה מהעשייה ולא לייסד את הסטארט-אפ הבא. ההשתתפות באירוע כרוכה בתשלום של 50 שקל למשפחה, עלות שמיועדת רק לכיסוי ההוצאות.

אפשרות אחרת שיכולה לסקרן שוחרי היי-טק צעירים היא להשתתף בקייטנה, בפורמט של האקתון, שמארגנת אינטרסקול ישראל במהלך חופשת החנוכה ברחבי הארץ. האירוע פונה לטווח גילאים רחב - בני 7-16, והוא ייערך במקביל ברחובות, נס ציונה, הרצליה, הוד השרון, תל אביב וחיפה, בתאריכים 21-23.12. העלות היא 580 שקל לילד.