"התנודתיות במניות תימשך, הזדמנויות בשוק הקונצרני"

כלכלני אגוד: "התאוששות מסוימת ברובל הרוסי ועליות בשווקי העולם מאותתות כי מוקד הסערה מאחורינו, אך אנו עדיין במצב של אי ודאות רבה יחסית, מה שמחייב נקיטת זהירות"

בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי

"התנודתיות בשוקי המניות צפויה להימשך בטווח הקצר". כך מעריכים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

כלכלני הבנק מצביעים על הזדמנויות שנוצרו בשוק הקונצרני: "הטלטלה ברוסיה גרמה לירידות חדות בשוק האג"ח הקונצרני במחצית הראשונה של השבוע, בהובלת האגרות של לבייב ופישמן - אפריקה, כלכלית ומירלנד. הירידות גרמו למכירת נכסים רבה גם של אגרות שאינן קשורות ישירות למשבר הרוסי. התשואות עלו והמרווחים נעו במגמה מעורבת. מיום רביעי חלה רגיעה מסוימת וניצול הזדמנויות ע"י המשקיעים כך שחלק מהמרווחים שנפתחו צומצמו. גם התאוששות מסוימת ברובל הרוסי ועליות בשווקי העולם מאותתות כי מוקד הסערה מאחורינו, אך אנו עדיין במצב של אי ודאות רבה יחסית, מה שמחייב נקיטת זהירות. אנו ממליצים לנסות לנצל את הטלטלה בשוק כדי להשביח את התיק ע"י צמצום מח"מ ורכישת אג"ח איכותיות יותר שתשואותיהן עלו".

ההחזקה המומלצת באג"ח קונצרני היא 18% בתיק מייצג ו-25% בתיק ספקולטיבי, כאשר "לאור הטלטלות האחרונות אנו ממליצים לקצר מעט מח"מ ממוצע לעד 3 שנים ולתת עדיפות לאגרות איכותיות יותר (מבחינת דירוג ובטחונות) תוך כדי ניצול עליית התשואות. באג"ח ממשלתי אנו מקצרים מעט את המח"מ ל-4 שנים".

באגוד מותירים את החשיפה המומלצת למניות על 20% בתיק מייצג ו-32% בתיק ספקולטיבי, תוך חלוקה של 60% לחו"ל ו-40% ישראל, לאך מבצעים שינויים מסוימים בהרכב התיק המנייתי.

"על רקע הירידה במחירי הנפט, ללקוחות שאינם אוהבי סיכון אנו ממליצים על יציאה מחשיפה לחברות שירותי הנפט ה-XES. מנגד, ללקוחות ספקולטיביים ניתן להיחשף לשותפויות הולכת הגז באמצעות חשיפה ל-ETN ה-AMJ. אנו מפחיתים חשיפה לאנגליה מ-10% ל-6% לטובת ארה"ב, כך שהפיזור הגיאוגרפי המומלץ הינו 54% לארה"ב ו-23% לגוש האירו, בדגש על חברות גלובאליות, אסיה ללא יפן - 10% ,יפן 7% ואנגליה- 6%. מומלצת השקעה במניות דיבידנד גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים. ללקוחות ספקולטיביים מומלצת חשיפה גם לסין".

בארה"ב מומלצת לדעת כלכלני אגוד השקעה בסקטורי הצריכה המחזורית בדגש על הקמעונאות, התרופות בדגש על סקטור הביומד, סקטור התעשייה בדגש על התחבורה, סקטור הטכנולוגיה בדגש על הסמיקונדקטור וסקטור הפיננסיים. בהתייחסות לסחורות, מומלצת השקעה של 5% מהתיק בזהב, בהסתכלות לטווח ארוך.