גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"70% מהצרכנים מוכנים לשלם עבור חוויית לקוח טובה"

סטן פלפס, מומחה בינלאומי לתחום חוויית הלקוח, מסביר ל"גלובס" איך כדאי לחברות לבדל את עצמן, בעולם שבו כל המותגים כבר נראים לצרכן אותו הדבר

"סבתא שלי גוססת ממחלת סרטן. ביקרתי אותה לפני כמה ימים בבית-החולים, והיא סיפרה לי שמה שהיא הכי רוצה זה לאכול מרק. לא מרק תפל שמגישים בבית-חולים, אלא מרק שהיא אוהבת במיוחד: קרם צדפות של רשת Panera", כך פרסמה הגולשת גייל קוק בעמוד הפייסבוק שלה לפני כחצי שנה. "למרבה הצער, ב-Panera מוכרים את מרק הצדפות רק בימי שישי, וסבתי הייתה במצב סופני. הצלחתי ליצור קשר עם מנהל החנות, ושיתפתי אותו במצב. אמרתי לו שאני לא מחפשת שום דבר מיוחד: רק קערה של מרק צדפות. מבלי להסס לרגע, נאמר לי להגיע לקבל את המרק, למרות שהיה יום שני. כשהלכתי לאסוף את המרק, צירפו אליו קופסת עוגיות. משהו שלא נשמע 'ביג דיל', אבל לסבתא שלי זה אומר המון. אני רוצה להודות ל-Panera שהפכה את סבתא שלי למאושרת".

לכאורה, מדובר בפוסט אישי, אלא שהוא זכה לחשיפה אדירה שהחברה לא ציפתה לה. חשיפה שהביאה עמה פרגון אדיר, גם מבחינה עסקית.

זה בדיוק המסר שמנסה להעביר סטן פלפס, יועץ בינלאומי לתחום חוויית לקוח ומפתח שיטת "דג הזהב" שעל בסיסה פרסם 3 ספרים שהפכו רבי-מכר עולמיים. במרכז השיטה עומדת יצירת בידול עסקי של חברות וארגונים, באמצעות שילוב ערכים מוספים ומפתיעים ללקוחות.

"כשאני נתקלתי בפוסט הזה, הייתי ה'לייק' ה-810 אלף. מאות אלפי אנשים קראו אותו וטרחו לעשות לו 'לייק'. זו חשיפה עצומה. למסעדה, המאמץ לספק את החוויה ללקוחה עלה גרושים - לעומת החשיפה והפידבק שהיא קיבלה בעקבותיו. זה משהו שלא נאמד בכסף, וזו השפה התקשרותית שכל חברה חייבת לאמץ לעצמה: לחפש היכן היא יכולה לספק ללקוח ערך וחוויה מהסוג הזה. מחוות קטנות כאלה יכולות לעשות שינוי גדול. אני מאמין שמיקוד בלקוחות הקיימים הוא הדרך להביא לקוחות חדשים".

- אתה מתכוון לפרסום שעובר מפה לאוזן?

"בדיוק. ב-100 השנים האחרונות הפרסום הזה הלך לאיבוד. עברנו מעולם שבו הכרנו את מי שעומד מאחורי המוצרים ואת הסיפור של כל מותג, לעולם שבו אנחנו לא מחוברים למי שעומד מאחורי המוצרים שאנחנו קונים, למרות שאנחנו משתוקקים לקשר הזה.

"מחוות קטנות יכולות להראות לכלל הצרכנים שאכפת לאותן חברות מהלקוחות שלהם, הרבה מעבר ליחסים המקובלים שבין עסק ללקוח, ויכולת השיתוף הוויראלית היא בעלת ערך שגם קמפיין מוצלח ככל שיהיה לא יוכל לספק".

דוגמה אחרת עליה מספר פלפס, שיגיע לראשונה לישראל כדי להשתתף כדובר המרכזי בכנס השירות וחוויית הלקוח השנתי של המרכז הישראלי לניהול, היא של נציג חברת אופטיקה שמצא ברכבת נרתיק ובו משקפיים. החברה הצליחה לאתר את הבעלים וסיפקה לו זוג משקפים נוסף על חשבונה, בטענה כי עדשות המשקפיים שלו היו שרוטות. גם הנושא הזה זכה לפוסט שהתפשט במהרה בפייסבוק.

- אתה מצפה מנושאי המשרה בחברות להיות ערניים בכל מקום ולתור אחר הזדמנויות כאלה?

"הם צריכים להיות ערניים ולהקשיב לקול של הלקוחות, להיות פרו-אקטיביים, להקשיב למה שיש ללקוחות להגיד בכל מקום: בטוויטר, בפייסבוק, בלינקדאין - בכל מקום שבו לקוחות דנים על המוצר. דיונים שפוטנציאלית נגישים למיליוני אנשים בעולם. בהתאם לנושאים שמועלים, הם צריכים לתת מענה המועבר דרך חוויית הלקוח".

- החשיפה ברשת מאפשרת גם להעלות פוסטים של חוויה שלילית. כיצד על חברות להתמודד עם פידבק שלילי שמעלים צרכנים?

"מאוד חשוב לחברות להתמודד ולהכיר את הנושא שבגינו העלה הלקוח פוסט שלילי ולנסות ליישר עמו קו. לא רק לפתור את הבעיה, אלא לייצר חיבור עם הלקוח ולשתף אותו במהלכים שננקטים בכדי לפתור לו את הבעיה. זה האופטימום - להגיב לתגובה, לנהל את הפתרון שלה ולשתף את תוצאות הפעולה באותו האופן שהלקוח פרסם את תלונתו, וגם ישירות מולו".

דוגמאות

הלקוח רוצה ערך ונגישות

בעידן תחרותי שבו חברות שונות בענפים מגוונים שמים את הדגש על שורת המחיר, מצופה מהחברות לשים את הדגש על כך בהיבט היחסים עם הצרכן. עם זאת, המחיר אחרי הכול הוא כרטיס כניסה ראשוני, אבל הוא אינו בחזקת הדבר היחיד.

"מחקרים הראו ש-30% מהלקוחות יקנו מוצר כלשהו בהתבסס על מחיר מבלי שהם מתחשבים בחוויית הקנייה. לעומתם, 70% מהצרכנים מקבלים החלטה לרכוש מוצר הודות לחוויה שקיבלו בחנות, והם מוכנים לשלם עוד למען זה", אומר פלפס.

- אלא שיכול להיות שרבים מצהירים כך, אבל חשוב לבדוק מהו שיעור הפרמיה שהם מוכנים לשלם בעד חוויה מוצלחת שתעלה להם יותר.

"זו תמיד השאלה. אבל הדגש הוא על זה שצרכנים מוכנים לשלם יותר כשהם יודעים שהערך שהם מקבלים גבוה יותר. הם גם מצפים שהחברות יקלו עליהם בדרך שנדרשת מהם להגיע אל נקודות המכירה. ערך ונגישות - אלה הם שני המפתחות שעל בסיסם אפשר להתחרות ולא רק בזירת המחיר".

- איך הדברים הללו באים לידי ביטוי בעולם הקניות המקוון?

"מדובר בשינוי משחק. האונליין עושה חיים קלים לעסקים שהם מוטי מחיר. אבל מנגד, החנויות הפיזיות צריכות להבין שהתחרות עברה להיות לא רק מול החנות שמעבר לכביש, אלא גם מול החנות שנמצאת במרחק קליק.

"גם באונליין חייבים להתמקד בחוויית הלקוח כמו בכל נקודת מפגש עם הרשת: בחנות, באתר האינטרנט או כשהם מתקשרים לחברה לברר על כל נושא. הצרכנים מצפים שהחברות יכירו היטב את הצרכנים שלהם ויוכלו לספק ערך בדרך מהירה".

- האם אתה מציע לנטוש את דרכי השיווק שהמסורתיות הפונות לכלל הצרכנים ולעבור לשיווק ממוקד לקוח?

"אין רק דרך אחת נכונה לעשות שיווק, ואני לא מציע לנטוש שיווק מסורתי. אני מציע לשים לב לנתון הבא: יותר מ-80% מהתקציב של רוב החברות הולך לכיוון השיווק מסורתי, וזה גם הרקע שאני בא ממנו, אבל הבעיה היא שהחברות פיתחו מתודה קבועה - מדי שנה הן יוצאות עם קפיינים בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות שמטרתם להיחשף ללקוחות חדשים. המסר משתנה, אבל העיקרון נשאר. במקום להשקיע כל-כך הרבה בקמפיינים האלה, כדאי לשים את הפוקוס על חוויית הלקוח הקיים. להכיר את הלקוח שלך, להבין מה חשוב לו ולספק את צרכיו - בזה לא משקיעים מספיק".

מנפים ערכים

"אם אשאל את הלקוח שלי מה חשוב לו, הוא ימנה 8-10 דברים, מתוכם אני מניח ש-2-3 יהיו החשובים ביותר. עסק חכם צריך להבין שהוא לא יוכל להיות מעולה בכל הרשימה, אלא שעליו להתמקד באותם 2-3 דברים חשובים ולהיות מחויב להיות מעולה בהם. היום לא מספיק להיות רק 'טוב'. כדי להצטיין במשהו, יש לשים בצד את הדברים שפחות חשובים ללקוח ולכוון למעט כיוונים, אבל לאלה שבאמת חשובים", מסביר פלפס.

אחת הדוגמאות שהוא מזכיר בהקשר הזה היא שינוי אסטרטגיה שנקטה חברת התעופה האמריקאית South West. "בארה"ב, רוב הלקוחות מעדיפים שני דברים עיקריים בתחום התעופה: מחיר זול ולטוס כמה שפחות בטיסות המשך. South West הבינה את זה ובחרה להתמקד בטיסות ישירות ששמות דגש על מחיר. בכדי לספק מחירים זולים החברה מחזיקה רק סוג אחד של מטוסים, בעיקר חדשים, מה שמפחית עלויות תפעול ואחזקה. טיסות מנקודה לנקודה מאפשרות קיזוז בהוצאות על שינוע כבודה.

"לפני 5 שנים רוב חברות התעופה החליטו לגבות על כבודה - סכום שיכול להגיע ל-120 דולר. South West הכריזה שאצלה משלוח כבודה יהיה חינם - מה שכמובן ייחד אותם מול המתחרים.

"בנוסף, המתחרות בתחום הלואו-קוסט גובות תשלום עבור שינוי של כרטיס טיסה, מה שיכול לנוע בין 150 דולר לשווי הכרטיס כולו. ב-South West הרי יודעים ששינוי טיסה אפשר לבצע דרך האתר באופן עצמאי ומהיר - ולכן החליטו לא לגבות על כך דבר. בדרך פשוטה, החברה הצליחה להציע ערך ענק, והיא מקבלת פידבק מדהים מהטסים".

- וכדי להתמקד ב-2-3 ערכים ולזנוח אחרים, נדרש אומץ מיוחד?

"נדרש שינוי תפיסה. רוב המנהלים בסופו של דבר מתמקדים באינטרסים של מחזיקי המניות ובדירקטוריון שלהם ופחות בלקוח. אלא שהלקוח צריך להיות לגמרי במרכז וכמוהו העובדים: לא יכול להיות שתצליח לספק חוויית לקוח מבלי שיהיו לך עובדים מאושרים ומחויבים.

"הלקוח צריך להיות מרוצה מאוד וככה חברה יכולה לייחד את עצמה בתחרות: פוקוס על החוויה שאתה מספק והנאמנות שאתה יכול לקבל מלקוחות קיימים. חוויה טובה נצרבת בזיכרון וגורמת לאדם לרצות לשתף ולדבר על החוויה, כזו שהיא מעבר לציפייה. איך שמים את הלקוח במרכז ההחלטה? איך מוצאים דרך לייצר ייחוד בעל משמעות? מוסיפים ערך שחשוב לצרכן ומקלים עליו בנקודת המפגש שבה הוא רוכש מוצר או שירות עם החברה".

- האם בהכרח בין 2-3 הערכים הללו יהיה דגש על שורת המחיר?

"לא תמיד. לפני 10 שנים הוקם אתר חברת Zappos למכירת נעליים באונליין. העסק הזה התחיל מהר מאוד לגלגל מיליון דולר בשנה, מבלי להשקיע כמעט דבר בשיווק ובפרסום. הכול עבד מפה לאוזן. הערך שהחברה סיפקה ללקוח לא היה המחיר אלא שירות. יכול מאוד להיות שהנעליים בזאפוס היו יקרות ביחס למתחרות, אבל היה ערך מוסף: משלוח חינם ואפשרות החזרה עד שנה מרגע הקנייה. בנוסף, נבנה מערך שירות זמין 24 שעות - מה שאפשר להם להוציא משלוחים במהירות. לתפעל מערך זמין כזה עלה להם יותר, אבל זה בוודאי השתלם להם.

"מעבר לנעליים, הם שלחו בתוך הקופסה אושר וסיפוק. הם יצרו חוויית לקוח מעולה שרק במקרה היו מעורבים בה נעליים. אנשים היו מוכנים לשלם על החוויה, וזה מחזיר אותנו לעניין ש-70% מהצרכנים כן מוכנים לשלם עבור חוויית קנייה טובה, וזה בדיוק הקהל שהם כיוונו אליו.

"אם חברה בונה על זה שהמחיר הוא הייחוד שלה, זה לא מודל עסקי יציב, כי תמיד יהיה מישהו שיציע את אותו מוצר בפחות. החוכמה היא להבין מה הערך שחשוב ללקוח ולייצר אצלו נאמנות לחברה".

פלפס מוסיף כי "לפני 4 שנים נרכשה Zappos על-ידי אמזון, וזה לא מקרי: אמזון בעצמה היא חברה ששמה את הלקוח במרכז. בכל ישיבה ודיון של חברי הנהלה, תמיד יהיה כיסא ריק המייצג את הלקוח".

מתנה קטנה - תמורה גדולה

אחת הדרכים ליצור חוויית לקוח משמעותית היא להותיר זיכרון חיובי בקרב הלקוחות. פלפס מסביר כי "חברות התעופה לדוגמה מרוויחות בעיקר מנוסעי מחלקת עסקים וראשונה. חברת KLM נותנת לנוסעים הללו מתנה קטנה: בית מיניאטורי העשוי מקרמיקה. זו תשורה קטנה שמסמלת תודה. זה מהלך שמובדל ומובחן מחברות אחרות. כולן נותנות אוכל טוב ומשקאות - אבל זה משהו טריוויאלי.

"כשאני ראיתי את זה לראשונה על שולחן של מנהל שהכרתי, זה יצר סיפור שהוא סיפר לי על החברה. הנה משהו שלא דורש השקעה גדולה, תוך דגש לא על מה שאתה נותן, אלא על הדרך שבה אתה מציג את המתנה. מדובר בפריט אספנים שנוסעים מקפידים לשמור. את זה מעניקים רק לנוסעים במחלוקת היוקרה.

"מצד שני, ברשת המלונות דאבל טרי של הילטון מעניקים תשורה קטנה שגורפת לכל האורחים. מאז שנות ה-80, כל אורח שמבצע צ'ק-אין מקבל עוגיית שוקולד צ'יפס ששמה כבר הולך לפניה. בכל יום מוסרים 60 אלף מארזי עוגיות, כש-300 מיליון מארזים נמסרו עד כה. בבתי-מלון רבים מציעים מחווה לאורחי ה-VIP בחדרים. פה הם טוענים שכל הלקוחות הם VIP, ולכן כולם מקבלים".

עוד כתבות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מנות במחתרת התאילנדית / צילום: דניה ויינר

אחת המסעדות התאילנדיות הטובות בישראל מסתתרת בכלל בחצר של בית

עגלת קפה שמגישה מאפה פיסטוק נדיר, מרכז הוליסטי שגם הציניקנים יתמסרו לו, מיזם אמנות נשי ומסעדה שאפשר למצוא בה בננה לוטי משובחת ● יום בפרדס חנה כרכור

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

"הכרנו על האוטובוס לבקו"ם ומאז לא נפרדים": מייסד Wiz על הצוות שלא מפסיק להפתיע

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%