קרדן אן.וי נדרשת להחזיר 3.2 מ' אירו לקרן הנדל"ן לואן סטאר

ההחזר נדרש לאחר שחברת הקניונים GTC, שנמכרה לקרן הנדל"ן, לא עמדה ביעד עסקי שהוצב לה

שוקי אורן / צלם: איל יצהר
שוקי אורן / צלם: איל יצהר

חברת האחזקות קרדן אן.וי טרם השלימה את ההסדר לדחיית תשלום חובותיה למחזיקי אגרות החוב, אולם בינתיים נדרשת החברה להשיב 3.15 מיליון אירו (13.3 מיליון שקל) לקרן הנדל"ן לואן סטאר. קרדן אן.וי, אותה מנהל שוקי אורן, ציינה כי היא שמרה כספים בקופתה לתשלום הסך האמור, אולם היא עדיין בוחנת את דרישת הקרן.

לפני כשנה וחצי מכרה קרדן אן.וי לקרן לואן סטאר את יתרת אחזקותיה (27.8%) בחברת הקניונים GTC תמורת 160 מיליון יורו. במסגרת ההסכם נקבע מנגנון החזר תגמולים (Claw Back) שקבע כי במקרה ש-GTC לא תעמוד בשני יעדים עסקיים, יהיה על קרדן אן.וי להשיב לרוכשת 3.15 מיליון יורו עבור כל יעד שפוספס.

מניית GTC צנחה

את היעד הראשון היה על GTC להשיג עד 31 במרץ השנה, ולאחר שעבר תאריך זה טוענת כעת קרן הנדל"ן כי GTC לא עמדה ביעד ולכן דורשת את השבת הכסף. ביעד השני נדרשת GTC לעמוד עד ה-31 בדצמבר השנה, ולא מן הנמנע כי דרישה נוספת תתקבל בתחילת השנה הבאה.

יש לציין כי מאז העסקה לא רוותה הרוכשת נחת מ-GTC, חברת הקיונים השניה בגודלה בפולין שהוקמה בידי קבוצת קרדן אן.וי לפני כשני עשורים. החברה הפולנית, שמפעילה קניונים ברחבי מזרח אירופה, נאלצה מאז להמשיך ולהפחית את שווי הנכסים שברשותה בשל המשבר המתמשך ברומניה ובמדינות שבשכנותה.

עקב כך איבדה מניית GTC כ-30% מערכה והחברה נאלצה לגייס הון נוסף מבעלי מניותיה בדרך של הנפקת זכויות. בחודש שעבר הודיעה לואן סטאר כי בכוונתה להשקיע עוד 180 מיליון אירו ברכישת מניות נוספות של GTC, שיכפילו את אחזקתה בה ל-66%.