פוקס תעביר 50% מאמריקן איגל לחברה העולמית - ללא רווח

המשמעות: אמריקן איגל העולמית מממשת את זכותה לפי הסכם הזיכיון להחזיק בבעלות ישירה על הפעילות בישראל - מבלי לשלם רווחים כלשהם לפוקס על הישגיה בארץ

3 שנים אחרי השקת החנות הראשונה בישראל, קבוצת פוקס צפויה להעביר 50% מפעילות הרשתות אמריקן איגל ו-aerie לידי חברת אמריקן איגל העולמית - ללא שקל רווח.

קבוצת פוקס דיווחה היום (ה') על הקמת חברה-בת בבעלות מלאה בשם FWS, שאליה תועבר כלל הפעילות של אמריקן איגל ו-aerie, כשלב לקראת כניסה לשותפות עם אמריקן איגל העולמית. במקביל חתמה הקבוצה על הסכם המעניק לאמריקן איגל העולמית אופציה לקבל 50% ממניות החברה-הבת, בתמורה ל-12.6 מיליון דולר.

דיווח קודם של קבוצת פוקס מבהיר כי לא מדובר בשווי הפעילות, אלא בתשלום השווה ל-50% מעלות ההשקעה של פוקס במותגים המופיעה בספרי החברה וכן בתשלום נוסף השווה ל-50% משווי המלאי של המותגים. התשלום עליו סוכם צפוי להתעדכן בהתאם לכך.

משמעות ההסכם היא שאמריקן איגל העולמית מממשת את הזכות שהייתה לה כבר בהסכם הזיכיון המקורי, להחזיק בבעלות ישירה על הפעילות בישראל - מבלי שהיא נדרשת לשלם רווחים כלשהם לקבוצת פוקס על הקמת הפעילות ועל ההישגים שלה בישראל.

לפי ההסכם, האופציה תינתן לחברה העולמית רק בעוד 3 שנים, והיא תהיה ניתנת למימוש במשך שנה אחת לאחר מכן. למרות זאת, אמריקן איגל העולמית תשלם את התמורה החל מעכשיו, ב-3 תשלומים שנתיים שווים ורצופים.

התשלום הראשון, בגובה 4.2 מיליון דולר, שולם לפוקס במועד החתימה על ההסכם, שלפי הדיווח חל היום. קבוצת פוקס לא פירטה מה השיקולים שלפיהם התשלום עבור האופציה מתבצע כבר משלב זה.

פוקס דיווחה עוד כי ההסכם החדש כולל גם עדכון באשר לתנאי הסחר ש"הותאמו למבנה ההתקשרות החדש". לפי הערכות, בשל כניסתה של אמריקן איגל העולמית כבעלים ישירים של הפעילות בישראל, התמלוגים שישולמו לחברה העולמית יקטנו.

הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקובצת פוקס, מסר היום כי "אין ספק כי הצעד הזה מעיד על האמון בפעילות של המותג בישראל, בפוטנציאל השוק שלו וביכולת של הקבוצה להוביל אותו. אנחנו נעשה את כל הנדרש כדי למלא את ההבטחה של המותג ולחזק אותו, כפי שעשינו עד כה".