סייעת בגן ילדים הורתה לילדים להכות פעוט בן 3 - מה עונשה?

הסייעת העמידה את הפעוט במרכז הגן והורתה ליתר הילדים להכותו - זאת בשל מה שכינתה "התנהגותו הבעייתית" ■ ביהמ"ש גזר עליה 5 חודשי עבודות שירות ופיצויים בסך 8,000 שקל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (א') 5 חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, על סייעת מקריית אתא שהורשעה בהתעללות באחד הילדים בגן בו עבדה, לאחר שהורתה לילדים בגן להכות פעוט בן 3. עוד נקבע כי הסייעת תשלם למשפחתו של הילד כ-8,000 שקל פיצויים.

הסייעת נעצרה לפני יותר משנה, לאחר שהוריו של הפעוט התלוננו במשטרה וטענו כי היא אמרה לשאר ילדי הגן להכותו. במהלך חקירתה היא הודתה במיוחס לה. לדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה הבוקר היא הגיעה עם בעלה, ומיד עם הקראת גזר הדין היא פרצה בבכי וטענה כי מדובר בהחלטה לא הוגנת.

"הסיפור הזה לא היה צריך להגיע למחוזי", טען בעלה של הסייעת. "מספיק הנזק התדמיתי שהמשפחה שלי משלמת בעקבות האירוע הזה. מדובר בסייעת וגננת מסורה, שעבדה כ-20 שנה במקצוע הזה ללא שום רבב או עבר שקשור לגזר הדין שהוטל עליה היום".

עורך דינה של הסייעת, שאדי סרוג'י, דווקא הביע סיפוק מההחלטה: "אנחנו מרוצים מהחלטת בית המשפט. בית המשפט קיבל את טענותינו".

הילדים סיפרו להורים על שאירע בגן

הפרשה נחשפה בחודש פברואר בשנה שעברה, אז על-פי כתב האישום שהוגש נגדה, ניצלה הסייעת את העובדה שהגננת שהתה מחוץ לגן ביום בו אירע המקרה, הציבה את בן ה-3 במרכז הגן והורתה ליתר הילדים להכותו - זאת בשל מה שכינתה "התנהגותו הבעייתית".

חלק מהילדים סיפרו על המקרה להוריהם לאחר שנלקחו בחזרה לבתיהם. ההורים האחרים מיהרו לדווח על המקרה להוריו של הפעוט. כששמעו על מה שקרה, פנו ההורים המבוהלים אל הגננת - ושטחו בפניה את טענותיהם. בתגובה השעתה הגננת את הסייעת מעבודתה בגן, והיא נעצרה זמן קצר לאחר מכן.