קנס של כ-370 א' ש' לפלאפון בגין התקשרות פסולה עם חיילים

רק בחודש שעבר חטפה החברה קנס של 600 אלף שקל בגין שירותי תוכן המפרים את רישיונה ■ משרד התקשורת: הקנס הנוכחי הוטל על פלאפון על שביצעה התקשרויות עם חיילים מבלי שאיפשרה להם לעיין בחוזה מודפס

בניין פלאפון / צילום: תמר מצפי
בניין פלאפון / צילום: תמר מצפי

רק בחודש שעבר חטפה פלאפון ממשרד התקשורת קנס של 600 אלף שקל בגין שירותי תוכן שמפרים את רישיונה, והנה היום (ב') אנו מתבשרים על קנס נוסף, בסך של כ-370 אלף שקל, והפעם משום שהחברה לא איפשרה לחיילים לעיין בחוזה מודפס.

פלאפון צירפה את החיילים לשורותיה מבלי שאיפשרה להם לקרוא את הסכם ההתקשרות בצורה מפורטת, ללמוד את כל תנאי ההתקשרות ולהחליט האם אכן ברצונם להתקשר עם החברה בתנאים אלה - וזאת בניגוד לתנאי רישיונה.

לדברי משרד התקשורת, הוא רואה חשיבות רבה בכך שלכל צרכן תהיה הזדמנות נאותה לעיין בהסכם ההתקשרות, על מנת להחליט האם ברצונו להתקשר עם החברה בתנאים הקבועים בו. המשרד מצא לנכון לקבוע הוראות לעניין זה ברישיונות של חברות התקשורת, לאחר שנוכח כי יש צורך בכך.

המשרד סבור כי כאשר ההתקשרויות מתבצעות בסביבה לא שגרתית להתקשרויות כגון אלה, קרי מחוץ למרכז מכירות של החברה, יש חשיבות כפולה ומכופלת למתן אפשרות לעיין בהסכם מודפס טרם החתימה.

מתלונות שקיבל משרד התקשורת התברר כי חברת פלאפון ביצעה הפרה במהלך אירוע בתחילת חודש יולי 2014, שנועד לחיילים בשירות חובה. החברה בחרה לבצע את ההתקשרויות בשטח - דבר שלא אפשר לחיילים לעיין בהסכם בצורה מפורטת וללמוד את כל תנאי ההתקשרות.

כאמור, זה הקנס השני שהחברה סופגת בתוך כמה חודשים, לאחר שבית המשפט דחה ערעור שלה על הטלת קנס של 600 אלף שקל. המשרד הסביר כי הקנס האמור הוטל משום שפלאפון הפרה הוראות רישיון לגבי האופן שבו הצרכנים מזמינים שירותי תוכן דרך חשבון הסלולר. משרד התקשורת קבע הוראות ברישיונות של חברות הסלולר, לעניין אופן ההזמנה והרישום לשירותים אלה באתרי אינטרנט של ספקי תוכן, וזאת לצורך הגברת השקיפות כלפי המנוי במהלך הזמנת השירות, ובמטרה לאמת את זהות מזמין השירות.