התקדמות בפרשת הרצת מניות גבעות לכאורה ע"י שרון הולצמן

החשד: חבר להקת "אבטיפוס" לשעבר שתל ידיעות כוזבות בפורומים שהפנו ל"כתבה" שמעולם לא פורסמה, ובכך הניע לכאורה משקיעים לרכוש יחידות השתתפות של גבעות עולם

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר העבירה למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) את תיק החקירה בעניינו של המוזקאי שרון הולצמן, החשוד בביצוע עבירות של תרמית בניירות ערך, זיוף וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

הולצמן, חבר להקת "אבטיפוס" לשעבר, חשוד, כי ב-18 בדצמבר 2012 הניע את המשקיעים לסחור ביחידות ההשתתפות של גבעות עולם באמצעות פרסום ידיעות כוזבות בפורומים העוסקים בשוק ההון באתרי אינטרנט שונים. ידיעות אלה כללו גם הפניה באמצעות קישור (לינק) ל"כתבה" הנחזית לכתבה של אתר "גלובס" שעניינה הצעת רכש שהגישה חברת גזפרום הרוסית לרכישת גבעות.

הכתבה והאירוע המתואר בה לא התרחשו במציאות.

על-פי החשד, תכלית פרסום הידיעות והכתבה השקריות הייתה השפעה על המסחר בבורסה ביחידות ההשתתפות תוך ניסיון לגרוף רווחים אישיים מעליית שווי מלאכותית זו.

עוד על-פי החשד, הולצמן פעל באופן מתוחכם על מנת להסוות את פעילותו התרמיתית וכדי ליצור מצג שווא בדבר האותנטיות של ה"כתבה" הכוזבת. בסמוך לפני פרסום הכתבה הפיקטיבית רכש הולצמן יחידות השתתפות בסכום משמעותי ובאמצעות העלאת שער ניירות הערך של גבעות תכנן לגרוף רווח כספי.

לאחר פרסום אותן ידיעות שקריות וחשיפת דבר התרמית באמצעי התקשורת, מימש הולצמן את אחזקותיו ביחידות ההשתתפות. על-פי החשד, פעילותו התרמיתית של הולצמן השפיעה על המסחר והסוחרים בניירות ערך של השותפות.