מעט מתחת לתחזיות: 215 אלף משרות נוספו בארה"ב ביולי

(עדכון) - התחזיות היו להוספה של 223 אלף משרות חדשות בארה"ב בחודש יולי, בדומה ליוני; שיעור האבטלה היה צפוי להישאר ללא שינוי - 5.3% ■ האם גדל הסיכוי להעלאת ריבית ע"י הפדרל ריזרב כבר בספטמבר?

אבטלה תעסוקה / צילום: thinkstock
אבטלה תעסוקה / צילום: thinkstock

דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יולי פורסם היום (ו') והצביע על תוספת נמוכה במקצת מהצפי למשרות בשוק האמריקאי.

בחודש שעבר נוספו 215 אלף משרות למשק האמריקאי ושיעור האבטלה נותר על 5.3%. התחזיות עמדו על תוספת של 223 אלף משרות חדשות ביולי, בדומה לכמות המשרות שנוספה בארה"ב בחודש יוני. שיעור האבטלה היה צפוי להישאר ללא שינוי, מה שקרה בפועל.

נתוני החודשים יוני ומאי עודכו למעלה, עם תוספת של עוד 14,000 משרות בסך הכל.

שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נותר יציב ברמה של 62.6%. שכר העבודה הממוצע לשעה עלה ב-0.2% והשלים עלייה של 2.1% בשנה האחרונה.

עד כה השנה, כמות המשרות החדשות בארה"ב גדלה בקצב של 208 אלף בחודש בממוצע. שיעור האבטלה כיום קרוב מאוד לטווח של 5-5.2% אותו ציינו בפדרל ריזרב ככזה המסמן תעסוקה מלאה.

אם דוח התעסוקה היה יוצא טוב מהתחזיות, זה ימשיך ויאותת לפדרל ריזרב על שיפור בשוק העבודה ויגביר את ההערכות להעלאת ריבית כבר בספטמבר הקרוב, לראשונה מאז 2006.

"אנו מצפים כי הדוח הנוכחי ייתן דחיפה נוספת לביטחון הפד בתחזיתו היחסית אופטימית לכלכלה האמריקאית, ויוסיף חיזוק לנטייה להעלות ריבית בספטמבר", ציין סגן הכלכלן הראשי ב-TD Securities.

"באופן רגיל, בסקאלה של 0 ל-10, אם הייתה שואל אותי עד כמה נתוני התעסוקה חשובים - הייתי אומר 10. דוח התעסוקה הנוכחי והבא אחריו מדורגים 10 פלוס פלוס", ציינה Kathleen Bostjancic, כלכלנית ב-Oxford Economics USA.

הדוח הנוכחי מגיע יומיים לאחר סקר ה-ADP, שהצביע על ירידה חדה בכמות המשרות בסקטור הפרטי בארה"ב. הסקר הצביע על הוספה של 185 אלף משרות בלבד בחודש החולף, זאת לעומת תחזית להוספה של 216 אלף משרות ולקריאה של 229 אלף משרות חדשות בחודש יוני.