יד2 רוכש 70% מפורטל דרושים; "רוצים להיות המובילים"

המטרה: לנסות לחזק את תחום מודעות הדרושים באתר, שלא הצליח להתרומם בשנים האחרונות ■ מנכ"ל יד2: "בכוונתנו להיות גם לוח הדרושים המוביל" ■ סכום העסקה לא פורסם אך מוערך בעשרות מיליוני שקלים

אתר הלוחות המוביל בישראל יד2 הודיע היום (ה') על רכישת 70% מפורטל "דרושים", אחד מלוחות הדרושים המובילים בישראל. פרטי העסקה לא פורסמו, אך גורם בכיר בתעשייה העריך כי מדובר בעסקה של עשרות מיליוני שקלים.

יד2 מחזיקה כבר היום באתר למציאת עבודה משלה בשם "יד2 דרושים", ובכוונת החברה למזג בין שתי הפעילויות תחת אתר "דרושים", כשאתר יד2 יפנה טראפיק וגולשים אל האתר.

מייסדי אתר "דרושים", יאיר כהן ודרור אפשטיין, ימשיכו להוביל את החברה הממוזגת לצד מנכ"ל "יד2 דרושים", תומר מינץ.

שוק תחרותי

אתר "דרושים" הוקם ב-2006, ועל-פי נתוני החברה, מדי חודש גולשים בו יותר מ-1.5 מיליון מחפשי עבודה, ומתפרסמות בו מעל ל-10,000 משרות.

האתר פועל בשוק תחרותי למדי, כשעל-פי נתוני חברת האנטליטיקס SimilarWeb, האתר המוביל בישראל בתחום בגלישה מהמחשב הוא AllJobs, שנמצא בשליטת אתר ynet מאז 2009. על-פי הנתונים, אחרי אתר AllJobs נמצאים אתר JobMaster, אתר "דרושים" ואתר JobNet.

מנכ"ל יד2, יבין גיל-מור, ציין כי "אנחנו שמחים על רכישה של אחד מלוחות הדרושים המובילים בישראל. פורטל 'דרושים' הוא לוח איכותי ומקצועי שמוביל את השוק בישראל במספר רב של סגמנטים. אתר יד2 שם לו ליעד להיות הגוף המוביל בישראל בתחום הלוחות כמו נדל"ן, רכב ומוצרי יד שנייה, ובאמצעות המיזוג של שני הגופים בכוונתנו להיות גם לוח הדרושים המוביל והגדול בישראל".

כהן ואפשטיין, מייסדי פורטל "דרושים", הוסיפו כי "אנחנו שמחים וגאים להצטרף למותג מוביל כמו יד2. אנחנו מאמינים בסינרגיה שהמהלך הזה ייצור, ובטוחים כי בטווח הקצר יד2 תדע להוביל את פעילות הדרושים שלה להיות חלק מרכזי בשוק הדרושים בישראל, הן בראיית המעסיקים והן מול מחפשי העבודה".

מבחינת יד2, מדובר בניסיון נוסף לחזק את תחום מודעות הדרושים באתר. באחד הגלגולים הקודמים של יד2 בעולם מודעות הדרושים הם איחדו כוחות עם וואלה, החברה-האם של יד2 עד למכירתו במאי 2014 למו"ל הגרמני אקסל שפרינגר ב-806 מיליון שקל.

כך, וואלה ו-יד2 השיקו במארס 2010 את אתר מודעות הדרושים JobCity, שהחליף את אתר וואלה ג'ובס. אבל גם JobCity לא צלח כנראה את מבחן האינטרנט, ובהמשך הוחלף שמו לשם הנוכחי של "יד2 דרושים".