גולדמן זאקס: סין הזרימה 236 מיליארד דולר לייצוב הבורסות

ההתערבות עד היום היא בהיקף של כ-9.2% מהמניות הסחירות בשוקי המניות בסין ולדעת מחברי הסקירה חששות המשקיעים ממנה הם מוגזמים ומיצו את עצמם

שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב
שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב

הממשל הסיני הוציא עד היום כ-1.5 טריליון יואן (236 מיליארד דולר) כדי לתמוך בשוק המניות המקומי. כך, לפי סקירה שפרסם בית ההשקעות גולדמן זאקס היום.

במסגרת הסקירה מציינים כלכלני גולדמן זאקס כי מהלכי ההתערבות החלו לפני כ-3 חודשים. ההתערבות עד היום היא בהיקף של כ-9.2% מהמניות הסחירות בשוקי המניות בסין ולדעת מחברי הסקירה חששות המשקיעים ממנה הם מוגזמים ומיצו את עצמם.

מדד המניות בבורסת שנחאי נסחר היום בירידות במשך מרבית שעות המסחר אולם סגר בעלייה של קרוב ל-3% כך שככל הנראה ההתערבות המאסיבית נמשכה גם היום. 

המדד נפל בכ-41% מהשיא שרשם בחודש יוני השנה, בין השאר על רקע האטה בקצב הצמיחה של המשק הסיני וחששות כי ההאטה תלך ותחריף בחודשים הקרובים. הירידות "גילחו" כ-5 טריליון דולר משווי החברות הנסחרות בסין, בשעה שמשקיעים ממונפים ברחו מהשווקים. 

בנסיון לעצור את המפולת הזרים הממשל הסיני כ-400 מיליארד דולר לסוכנות ממשלתית מיוחדת, אסר לפרקים על מכירות של בעלי עניין מרכזיים, התיר עצירת מסחר במניות מרכזיות והורה לחברות ממשלתיות לרכוש מניות.