אושר: המדינה תשיב למבוטחי ביטוח החובה 1.5 מיליארד שקל

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעתם של השרים כחלון ואיילת שקד להשיב למבוטחי ביטוח החובה לרכב כספים שהצטברו בקרנית, הקרן הממשלתית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים ■ בשנה הקרובה ההוזלה בביטוח החובה תעמוד על 17%

משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (א') את הצעתם של שר האוצר משה כחלון ושרת המשפטים, איילת שקד להשיב למבוטחי ביטוח החובה לרכב כספים שהצטברו בקרנית, הקרן הממשלתית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, בסך כולל של כ- 1.5 מיליארד שקל. המשמעות היא הוזלת תעריפי ביטוח החובה למשך 3 שנים.

ע"פ התכנית, בשנה הקרובה, ההוזלה תעמוד על כ-17%, כלומר כ- 250 שקל בממוצע. בשנה השנייה ההוזלה תעמוד על כ-13%, כלומר כ- 200 שקל בממוצע ובשנה השלישית על כ-5% , כלומר כ- 50 שקל בממוצע.

השבת הכספים תבוצע לאחר תיקון חקיקה שיאפשר לממונה על שוק ההון להורות לקרנית על השבת כספים מהקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, לטובת הפחתת מחירי ביטוח החובה לרכב. מקור העודפים שנצבר בקרנית ומחולקים לציבור נובע מרווחי השקעות שנוצרו בשנים האחרונות.

שר האוצר, משה כחלון : "מדובר בכסף ששייך לאזרחים ולכן החלטנו להשיב להם אותו. הוצאות הביטוח של אזרחי ישראל גדלו משמעותית בשנים האחרונות ואנחנו פועלים כעת בכדי לצמצם אותן. נמשיך ונפעל להורדת יוקר המחייה בישראל ולהקל על האזרחים בכל מקום שניתן."

שרת המשפטים, איילת שקד: "הציבור נתן והציבור יקבל. נשיב לציבור את כספו. על ידי חלוקת כספי הקרנית נוכל לאפשר הקלה במחירי ביטוח הרכב לכלל הנהגים בישראל ולהקל על יוקר המחיה".